JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

donderdag 28 april 2011

Dag 80 en 81– 28/29.04.2011 – EEN!!!! – ‘Afscheid nemen bestaat niet’

Vandaag was een bizarre dag… Ik heb hem echt op een speciale manier beleefd. Alles wat we deden was waarschijnlijk voor de laatste keer en dan merk je pas hoeveel dingen je niet hebt opgemerkt in drie maanden tijd… Pff… Het doet pijn om te weten dat dit avontuur op zijn einde loopt : -(

Vandaag hebben we zowa vanalles gedaan eigenlijk. Heb wat gelezen in een Harry Potter boek, heb een appeltaartje gegeten van de Love Bakery, heb een klein middagdutje gedaan, heb nog wat maandverband, rugzakken en schoenen uitgedeeld in het dorpje (Lies en Lise hadden ook nog heel wat babykleertjes), we zijn met z’n allen naar het restaurantje van de Nakumatt geweest om ’s avonds te eten (Mushroom burger : -) Lekker!) en heb van iedereen foto’s op mijn laptop gezet. Met als gevolg dat we ongeveer een 10 000 foto’s hebben : -) Niet slecht eh? : -)

Voor de rest vertrekken we dus morgen… Hier even het dagverloop, want ik kan mijn blog die dag niet meer aanvullen.

We proberen op te staan rond 7-8 uur en nemen onze laatste douche en ruimen ons huisje op.
Dan gaan we met de kleine Robert nog een keer naar het Dispensarium. We hebben hem vandaag nog eens gezien en de jongen is weer helemaal beter! GELUKKIG!! De wonden moeten wel nog een keer verzorgd worden, vandaar het dispensariumbezoek!

Daarna gaan we afscheid nemen van personen van het dorpje waar we het meest contact mee hebben gehad en uiteraard zit hier ook het sowieso zware afscheid bij van Shuku en Baraka. We zijn ze al een paar dagen aan het voorbereiden op ons vertrek. (Kesho kutwa (overmorgen) An en Jessica bye bye) (Kesho (=morgen) An en Jessica go to Belgium) We hebben maar wa in’t Swahili en in’t Engels alles duidelijk proberen te maken, maar ze hebben begrepen dat we weggaan, want toen we vandaag vroegen (Lini (=wanneer) Jessica en An bye bye?) zeiden ze ‘Kesho’). Ze begrijpen dus dat we weggaan, maar ze snappen niet dat dat weggaan wel voor een lange tijd is. Ze hadden zelfs aan Masudi al gevraagd wanneer we terug kwamen… Dus ik vrees dat het tijdsbesef er niet echt bij is… Jammer, maja… Ze zijn ook nog zo klein!

Na het afscheid zal het ongeveer wel tijd zijn om te vertrekken denk ik. We gaan op voorhand nog wat flesjes water kopen in de winkeltjes in het dorp en ook nog een pakje koekjes.
Rond 10.30u komt de taxi ons ophalen. Dan gaan we richting de luchthaven waar we ongeveer anderhalf uur later arriveren. Rond 12 uur – half 1 zullen we er dus wel zijn. Dan is het heeeeeel lang wachten. Om kwart voor vier vertrekt onze vlieger richting Kilimanjaro. Daar hebben we onze eerste tussenstop. Van daaruit gaan we naar Addis Abeba (Ehtiopië) en van daaruit naar Parijs. Tot slot komen we aan in Brussel om 08.35 : -) Don’t be to late Toon en mams : -)

Pff ik denk nie da ik morgen echt afscheid wil nemen. Wil liever gewoon in mijn hoofd steken da ik nog terug kom naar hier : -) en dat ik dan iedereen wel terug zal zien…

Bon… Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er morgen niks gebeurt met de vlieger, dat ik veilig land en dat ik iedereen eindelijk mag terug zien… ( Toon, weet verdomd goed dat ik in uw armen vlieg : -) )
Tot heel erg snel allemaal!!!

Wil echt graag terug bij jullie zijn!!
Nog een laatste warme Keniaanse knuffel!
Bye bye, see you Kesho Kutwa!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten