JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

donderdag 7 april 2011

Dag 59 – 07.04.2011 – De tand (deel 3)

Vandaag hebben we weer Holidayfun gehad (opnieuw de jonge groep). De dag stond in teken van ballonnen. Eerst zongen we het Wakawaka –lied met de dansaap WAKA (een soort handpop die speciaal gemaakt is om ook kei fijn mee te dansen). Daarna deden Lies en Lise een poppenkast met twee ballonnen met een gezichtje op. De kinderen vonden het super. Dan was er een muziekje, ‘Bas Ballon’ genaamd, waarbij de kinderen ballonnen zijn en telkens groeien of terug kleiner worden. Ook daar hebben ze zich heel goed mee geamuseerd. Nadien hebben de kinderen heel erg veel gewoon met ballonnen gespeeld. Ook de mix: tennisraketjes en ballonnen deed het heel goed!

Om tien uur moest ik zelf naar de tandarts gaan. Sinds gisteren is er dus een immens gat in m’n tand, omdat de vulling opnieuw gebroken is. Aangekomen bij de tandarts vertelde die dat de vulling in die ene kies zo groot is dat het geen zin heeft om hier nog vullingen in te plakken. Het zal blijven breken bij het minste dat ik eet. Hij stelde voor om een kroon te laten plaatsen. Ok, ik heb altijd al slechte tanden gehad, maar om op mijn 20 jaar al met valse tanden te beginnen : -( pff… Achja… Heb dan maar naar mijn mams gebeld om even te vragen wat ze daarvan vond, want een kroon heeft een prijskaartje van 350 euro en daar zijn we nog niet mee rond, want ook de zenuw van diezelfde tand moet getrokken worden. Het is geen goed idee om een kroon te zetten op een zenuw waar later nog problemen aan kunnen komen, omdat je een kroon niet gemakkelijk meer kan verwijderen. Maar het verwijderen van een zenuw kost normaal 210 euro (dacht ik) en dat krijg ik nu ‘als vaste klant : -)) voor 150 euro. Dus mijn volgende tandartsbezoek gaat mij 500 euro kosten. Kan je nu geloven dat ik vandaag alles behalve vrolijk heb rond gelopen? Man man… De tandartsbezoeken alleen al hebben mij hier 750 euro gekost. Met dat geld had ik al snel terug naar Kenia kunnen komen verdorie : -(
Bon, genoeg gezaagd en geklaagd zeker?! De tandarts heeft een afdruk van mijn tanden gemaakt, mijn tand voorlopig met iets anders opgevuld (vandaag moest ik gelukkig niets betalen), een juiste kleurprint gekozen voor mijn tand, hij is daarna met mij naar de bank gereden en heeft me daarna afgezet aan de school waar ik terug mee kon doen met Holidayfun. (Alleen was die voor mij niet meer zo fun… ma bon) De tandarts stelde voor om elke zaterdag een 15-tal kinderen van de school naar zijn praktijk te laten komen. Hij kan ze dan tandpasta meegeven en kleine ingrepen doen. Dat vond ik zelf wel een fijn idee, maar ik heb hem gezegd dat hij dat met James moest bespreken… Dat heeft hij ook gedaan… Of het nu ook gaat gebeuren, weet ik niet zeker, maar dat zullen we binnenkort nog wel horen denk ik : -) Mijn tandartsbezoeken zijn dan toch voor iets goed geweest : -)
Dinsdag om 10 uur laat ik de kroon steken. Hopelijk loopt alles zoals het moet en is dit dan ook het einde van mijn blogverhaal ‘De Tand’.

Na de speelpleinwerking heb ik gegeten en een deeltje van mijn was gedaan. Teveel kleren wassen nu is niet zo’n slim idee, omdat je nooit exact weet wanneer het gaat regenen. We moeten dus in kleine stukjes beetje bij beetje wassen en zorgen da we de droge was ook heel erg snel van de draad halen.

Na de was ben ik samen met Jessica en Niki naar het dorp geweest om nog wat kleren uit te delen. Deze keer hebben we de kant van het dorp genomen dat we voordien nog niet kende. De meeste vrouwen daar hebben dus wat kleren gekregen, sommige baby’s hebben wat rammelspeelgoed gekregen dat ik van mijn tante heb meegekregen, ook de kleurboekjes, de wasco’s, de stickers de meisjesspulletjes zijn allemaal aangenomen door kleine blije gezichtjes. DANKUWEL TANTE GERD!!! Je had echt moeten zien hoeveel kinderen je gelukkig hebt gemaakt : -)
Bon, het uitdelen van de kleren verliep weer zoals de laatste keer. Rustig en zeer vreedzaam : -) De mensen waren dankbaar en dat geeft echt een ontzettend fijn gevoel in je lichaam! Daardoor ben ik de hele tandkwestie dan toch even vergeten : -)

Vanavond ga ik nog een filmpje zien denk ik. Heb de moed niet om nog aan mijn schoolwerk te beginnen, maar morgen is dat zonder twijfel wel weer terug het geval. Anders geraak ik er echt niet!

Tot morgen allemaal!!! Nog bijna 21 dagen…
(Ik heb trouwens voor mezelf gauw wat bedjes op een blad getekend om te zien hoe vaak ik nog moet slapen voor ik terug naar huis vertrek. Toen er nog 25 dagen waren ben ik ermee gestart en nu doorstreep ik elke morgen opnieuw een bedje zoals ook kleine kindjes wachten op Sinterklaas of de Kerstman!) : -) De bedkalender maakt me gelukkig : -)
Hadi Kesho!

1 opmerking:

  1. Ik had nog zo graag nog zoveel meer meegegeven...
    en ik was er zo graag bij geweest Antje toen je het uitdeelde...
    Eigenlijk maak jij nu voor een groot deel de droom waar die ik vroeger had, en eigenlijk nog niet helemaal opgegeven heb...
    *tranen*

    BeantwoordenVerwijderen