JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

maandag 4 april 2011

Dag 54 – 02.04.2011 – Nen echten Chickenburger!

Vandaag hebben we eerst kort een vergadering gehad over de speelpleinwerking ‘Holidayfun’ die maandag van start zal gaan. Na enkele algemene zaken te hebben besproken en enkele spelletjes te hebben gezocht zijn we met de groep (Jessica, Lise en ik, want Lies was ziek) naar Ukunda getrokken.
Daar zijn we eens over de markt getrokken. Best wel eens fijn om te zien, maar heel erg vuil en af en toe verschrikkelijke geuren van kramen met vis of butchery shops. Echt… Die plaatsen ruikt ge hier van mijlenver! Heb voor mezelf teenslippers gekocht van autobanden. Penelope had er een tijdje geleden zelf laten maken voor 4 euro. Ze vertelde ons toen dat die heel stroef zaten aan haar teen en dat het een beetje pijn deed. Ik heb er nu ook meegenomen, maar deze zaten fantastisch! Ze hebben me 6 euro gekost, maar zien er naar mijn mening schitterend uit : -) En dieje autoband als zool is echt best wel cool : -) Coole An door Kenia!!! : -)

Bij die markt was er ook constant ne mens dieje ons achtervolgde. We hadden hem niet gevraagd, maar hij gaf constant advies, lokte ons naar winkels en bleef maar irritant met ons praten. Echt… Ne mens in België zou al na 5 minuten gemerkt hebben dat ie eigenlijk niet gewild was… Wel, deze brak het record met meer dan een uur denk ik… Jongens… Op een gegeven moment hadden we een beetje schrik dat hij op het einde van ons marktbezoek geld zou vragen omdat hij ons had gegidst. Dat wilden we echt niet, omdat we hem ook echt niet gevraagd hadden. We hebben hem toen uitgelegd dat we alleen konden winkelen en dat we hem geen geld konden geven. Hij bleef daarna nog steeds bij ons lopen. Op het einde… rarara… vroeg die man natuurlijk geld… We hebben dat geweigerd. Hij vroeg me: Is that how you do it? toen ik geen geld wilde geven en ik zei: ‘yes’ en ben toen in een matatu gesprongen met de rest. Als we iemand gevraagd hadden, hadden we willen betalen, maar op deze manier was het echt niet aangenaam.

Voor de rest hebben we vandaag niet echt iets heel speciaal meegemaakt… Behalve dan ons avondmaal… We hebben nen echte chickenburger gegeten. En nee… Gene Keniaanse… Ene dieje mij en Jessica verdorie een kei goei Belgisch gevoel gaf : -) Die chickenburger was zoooo lekker dat we zelfs onze ogen hebben dicht gedaan om de smaak nog intenser te voelen : -) Echt zalig : -)

Vandaag hebben we ook naar Ella gekeken. De mama van Lies had drie dvd’s met drie weken Ella meegenomen toen ze naar Kenia kwam. Zalig… echt zalig!!!!!! Weer zo’n machtig Belgisch gevoel! En ja… al snel waren er twee weken Ella gepasseerd… We snakten naar meer, maar de tijd was gekomen om in ons bedje te kruipen… Met een gelukkig en romantisch en gewoon volledig ELLA-gevoel zijn we gaan slapen. Bedankt aan de ouders van Lies!! Ella is de max!

Bon… Tot snel allemaal! Dag 55 komt eraan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten