JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 6 april 2011

Dag 58 – 06.04.2011 – De tand (deel 2)

Vandaag is het woensdag en dus Beach day voor de kinderen die naar Holidayfun komen. Jessica en ik zijn voor 8 uur naar het strand gewandeld om te gaan kijken of het water niet te dicht stond. Dat was gelukkig niet het geval en dus kon de grote groep naar het strand komen. We hadden verwacht dat zij rond kwart voor 9, 9 uur wel zouden arriveren, maar ze kwamen er pas door rond half 10. Ongelofelijk die Kenyan time! Ma bon… de kinderen hebben zich rotgeamuseerd en om eerlijk te zijn de begeleiders ook ; -) Het oceaanwater heeft ons opgefrist en we hebben ons uitgeleefd met de bende kinderen. Na een korte pauze waren we van plan om nog wat spelletjes te doen op het strand, maar de groep wilde toch zooooo graag terug het water in dat we dat maar hebben goedgekeurd. Er zijn genoeg Holidayfun dagen die worden opgevuld met spelletjes dat we de kinderen het water en het strand nu wel gunden. Rond iets na 11 zijn we terug naar school gewandeld. Amai… iedereen leek zo moe en ook ik voelde dat mijn lichaam precies ‘op’ was… Toen we op school aankwamen hebben we nog wat spelletjes gespeeld met de kinderen die nog graag wilden. De anderen mochten rusten. Om 12 uur zijn we met z’n allen naar huis gegaan. We hebben ei gegeten met erwtjes en tomaat. Kei lekker, maar verdorie… breekt ineens mijne tand terug zeker!!! De tand waarvan de vulling vorige keer gebroken was, en diezelfde tand waarin dus een tweetal weken geleden door de tandarts een nieuwe vulling gestoken is, brak vandaag dus weer af. Ik heb nu een immens groot gat in mijn tand en heb momenteel al terug een afspraak gemaakt voor morgen… Man man… : -( Mijn tanden eh… Ik haat die soms echt! Maja! Door de afspraak zal ik morgen wel niet lang aanwezig kunnen zijn op Holidayfun, maar dat is dan maar zo.

Ben vandaag ook het schilderij gaan halen dat ik besteld had voor mijn mams. Het is echt prachtig.
Ik heb gisteren een 100-tal foto’s op mijn facebook gezet van Kenia en ook de foto van haar schilderij zit er sinds vandaag bij. (mocht je dus graag wat foto’s zien, rep je dan naar facebook : -))

Zo dadelijk ga ik nog wat voor school werken en daarna gaan we rijst, met perzikken en tonijn eten. Het wordt zalig : -)

Bon, ik hoor jullie morgen alweer! Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten