JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zondag 24 april 2011

Dag 75 – 23.04.2011 – ZES – Het regent, het regent, de hutjes worden nat!

Hallo! We zijn vandaag opgestaan om 7 uur. Om 9 uur zou John ons komen oppikken om samen met hem naar zijn huis te gaan (alleen Jessica en ik, want de rest was naar Mombasa). We hebben echt plaatsen gezien die we nog nooit gezien hadden. Eigenlijk jammer om hier drie maanden te zijn en dan te merken op de laatste dagen dat je echt nog veel niet gezien hebt… Maar ja, da’s dan weer een goeie reden om ooit terug te komen : -)

’s Nachts heeft het echt kei lang en ontzettend hard geregend. Amai, da was nie normaal en nie gezond! Zelfs ’s morgens regende het nog steeds en volgden de buien elkaar op om de zoveel minuten. We zijn wonder boven wonder zonder regen tot bij het huisje van John geraakt. Toen we daar aankwamen begon het opnieuw zot hard te regenen en ook onweer was er bij! Crazy. John heeft niet zo’n groot huis. Misschien 4 op 3 meter… Hij heeft een bed, een bagagekoffer vol kleren die eigenlijk wat als kast dienst doet, hij heeft een kookvuurtje, een stoel, een krukje en een tafeltje. Voor de rest heb ik in dat huisje niet veel gezien. Verschrikkelijk eigenlijk : -( Omdat het zo lang regende nadat we in zijn huis waren gestapt, hebben we in het begin maar wat gebabbeld over vanalles en nog wat en hebben we ontdekt dat de vrouw van John zwanger is. Volgende maand zou ze moeten bevallen! Jammer da da juist te laat is, want we wilden eigenlijk graag da eens in levende lijve zien gebeuren hier in Kenia! Ma bon… Jessica heeft gegokt op 26 mei, ik heb gegokt op 25 mei, John koos 27 mei en de mama zelf koos 22 mei… Ik ben benieuwd wanneer het kindje er zal zijn : -)

We hebben nu wel ontdekt dat als het hier regent, de meeste mensen gewoon in hun huisje naar de regen moeten kijken tot die voorbij is. Ze moeten wachten en wachten en wachten, want veel andere dingen kunnen ze echt niet doen… Da’s wel erg eigenlijk, hoewel zij da misschien niet als erg ervaren ze… Ach ja!

Toen we rond de middag terug naar huis zijn gegaan, was de regen ook weer net voorbij. En geloof het of niet, toen we dan even thuis waren, begon het terug : -) Toch nog een beetje geluk gehad vandaag!

Jessica en ik wilden vandaag (na het bezoek aan John) hard voor school werken. Maar pff… : -( Het ging echt niet vandaag. Het was geen mooi weer, ik heb voor de eerste keer een trui aan gehad overdag, ik was futloos en echt… ik kon niet beginnen aan mijn werk. Heb veel gebabbeld met Jessica en heb me dan zo wel goed geamuseerd : -) Op den duur zijn we puur uit verveling maar wat kleine dingen in orde gaan brengen in het dorpje en bij de supermarkt. De jongens hebben nu 6 foto’s aan de fotomuur van hun huisje hangen. 2 kleinere foto’s van Ingrid met de jongens, 1 foto’ van ons met de jongens, 2 foto’s van de jongens zelf en 1 foto van Masudi met de jongens. Die muur is echt leuk. Ik hoop stiekem dat daar nog wat leuke dingen op komen te hangen. Tekeningen van de jongens of zo… kweet nie : -) Mag wel een kleurrijke muur worden! Daarnaast zijn we ook nog wat groenten gaan halen en ben ik nog eens naar de bank gegaan. Hopelijk nu voor de laatste keer. (Om eerlijk te zijn durf ik mijn rekening nie goed checken als ik thuis ben… : -() Ma bon, zal hopelijk al snel werk hebben en dan komt dat wel terug in orde! : -)

’s Avonds zijn we dan nog met allemaal gaan eten in een restaurant. MMM chicken soup en daarna Garlic Prawns. Mijn laatste restaurantje hier… Ik heb het er is goed van gepakt : -) Zalig lekker!
Nadien zijn we eigenlijk allemaal vroeg gaan slapen met België en onze vriendjes in ons hoofd… Pff wat missen we nu toch alles hard : -(
Lala Salama!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten