JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

dinsdag 26 april 2011

Dag 77 – 25.04.2011 – VIER – Gepakt en gezakt

Vandaag hadden we Holidayfun voor de kleinste kinderen. Het was weer fijn, alleen was het wel weer heel regenachtig en moesten we vooral binnen spelen. Het is vandaag de laatste keer dat we een samenkomst hadden met de allerkleinste. ’t Is raar… De tijd begint echt af te korten en da’s nie leuk, maar da’s ergens ook wel goed, want ik heb nood aan België nu. Het grote bewijs daarvan is da ik vandaag al een heel groot deel heb ingepakt : -) Ok, da klinkt misschien dom… Da is dan maar zo : -) Ik voel me der in ieder geval goed bij! EN… Groot voordeel is da ik nu op voorhand weet dat alles nipt in mijn valies gaat passen : -) YES!!!! Enkel de kleren en schoenen voor de volgende dagen, mijn toiletzak en de spullen voor mijn handbagage zijn nog niet ingepakt : -) Hihi… ik werd daar echt gelukkig van!

Vandaag zijn we ook voor de laatste keer eten gaan kopen. We gaan vandaag en morgen Spaghetti eten. Woensdag is het een trek-je-plan-dag. Op zo’n dagen (1x per week) eten we meestal iets simpel dat in de restaurantjes te koop is. En op donderdag gaan we nog iets simpel en goedkoop eten in een restaurant, want dan hebben we waarschijnlijk geen zin om nog eens te koken en de meeste overschot van eten moet tegen dan toch op of aan iemand afgegeven worden.

Onze spaghetti heeft gesmaakt, alleen was er niet veel saus te bespeuren, maar wel veel gehakt en groenten : -) Er is iets verkeerd gelopen met de saus, maar ik was deze keer niet de kok : -) Ma bon, het heeft me wel gesmaakt ze!
Na de spaghetti heb ik nog aan tafel voor mijn afstudeerproject gewerkt. Het is wel moeilijk om hier zo de laatste dagen voor school te werken, maar ja vrees da het anders beetje onmogelijk wordt om nog tijdig klaar te geraken met alles.
Na m’n schoolwerk ben ik mijn bed ingekropen. Had vandaag Oko, de leeuw niet meer op mijn bed liggen, want die had ik al ingepakt, maar ik had toch wat nood aan Toon, dus ik heb die knuffelbeer maar snel terug uitgepakt en ben daarna al knuffelend in slaap gevallen : -)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten