JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

dinsdag 12 april 2011

Dag 62 – 10.04.2011 – Nog steeds geen Madame Zeborah…

Vandaag is er niet zo heel erg veel meer gebeurd na we terug zijn gekomen van het feest van Madame Fatuma. We zijn met de groep gaan winkelen, hebben een terrasje gedaan aan de Nakumatt (winkel), zijn met de toektoek terug gekomen, hebben nog eventjes gecheckt of alles goed verliep met de jongens en zijn dan wat verdoofd en vermoeid aan ons schoolwerk begonnen thuis. Van Omari hebben we nu ook gehoord dat de vader van de twee jongens nog steeds niet naar Madame Zeborah is geweest. (child department) Zij had ons nochtans beloofd dat er een oplossing zou zijn voor het probleem als wij terug naar België zouden vertrekken, maar om eerlijk te zijn geloof ik daar niet meer zo hard in. Ik ben al blij dat Katrien drie dagen na ons vertrek terug in Kenia zit. Misschien kan zij de jongens dan terug wat opvolgen en een oplossing bieden voor de problemen.
Voor de rest zijn de jongens heel gelukkig! Ze zijn graag in hun nieuwe huisje, ze zijn ondertussen bevriend met hun nieuwe buren, ze worden veel meer gesignaleerd bij vriendjes van hun eigen leeftijd en ook naar school en naar holidayfun gaan vinden ze super… Ze zijn weer meer kind dan ooit tevoren en zien er lekker rond en gezond uit! Yes! : -)

Toch blijven we wachten op een uitspraak van Madame Zeborah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten