JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zondag 17 april 2011

Dag 69 – 17.04.2011 – The Love Bakery

Vandaag heb ik weer een beetje uitgeslapen. Dat doet wel deugd, want van die warme dagen word je best wel snel moe. Gisteren, vóór we in ons bedje zijn gedoken, zijn we nog een keertje naar forty thieves gegaan (restaurant). Ik heb mezelf een Forty Hungry man’s burger gepakt. Da leek op’t eerste zicht kei lekker. De frietjes waren goed, de cocktailsaus was zeer lekker Belgisch, maar de burger… Pff… Zo dik dat die gewoon niet in m’n mond paste, zwart aangebakken van boven en vanonder, augurken die niet knapperig waren, maar eerde rubber : -) Man man… Ik denk niet dat ik snel nog zal kiezen voor een burger. Voor de rest was het daar zoals altijd wel lekker gezellig : -)

Vandaag zijn we (Jessica, Niki en ik) samen naar de supermarkt geweest voor nog wat kleine inkopen. Daarna zijn we op zoek gegaan naar The Love Bakery. : -) Lies en Lise hadden ons daar gisteren over verteld. Het zou een bakkerijachtig iets zijn waar ze fantastisch lekkere hapjes hadden. Na lang zoeken, want dat was nie zo gemakkelijk te vinden, hebben we het gevonden. In de toog stond broccoliquish (of hoe schrijfde da juist?), taartjes, hapjes met chocolade, slagroomsoezen,… Echt het zag er njammie uit : -) We kozen citrusjuice om te drinken. Jessica en ik hebben een half quishtaartje gedeeld met broccoli en ik heb ook nog een klein ‘chocoladetaartje’ genomen in de vorm van een hartje. Ik weet het : -) Ik had me al eerder voorgenomen om me niet meer te laten verleiden door een toog vol lekkernijen (na mijn donutkwelling verhaal) maar nu Lies en lise ons verteld hadden dat het lekker was, kon ik dat toch niet laten! : -) En ja… Wat was het daar toch ongelofelijk lekker! Njam! Een Belgische Panos en bakker gevoel : -) yiihaa : -)

Na de Love Bakery zijn we terug naar huis gewandeld en heb ik mijn eerste eigen spaghettisaus gemaakt. Of ze lekker is dat weet ik pas rond 14.00 uur vandaag, maar ik had stiekem al een beetje geproefd (zoals een echte kok : -)) en het smaakte naar behoren : -)
Ja… Ik moet toch een kleine basis hebben als ik ‘binnenkort’ alleen of samen ga wonen? : -) Gelukkig kan Toon ook nog zijn plan trekken, want ik hoorde van zijn mama dat ook hij Bechamelsaus kan maken : -) (@Gerd: Die van hem is waarschijnlijk beter geweest dan die van mij : -) Redelijk zeker van met zone teacher! : -))

Vandaag gaan we ook nog naar The Congoriver hier in de buurt. Dat zou iets mooi zijn om te zien. Blijkbaar is het wel een beetje minder veilig, maar onze lievelingsschilder Chea uit het dorpje zal ons vergezellen, want die man vertrouwen we wel!

Voor de rest werk ik vandaag nog aan mijn eindwerk. De dagen in Kenia beginnen af te tellen, maar de stress begint stiekem ook terug te keren. Die van kleuter (Niki, Lies en Lise) hebben blijkbaar niet zoveel schoolwerk. Jessica en ik daarentegen zitten op alle vrije momenten op onze computer te tokkelen. Zaterdag 30 april komen we thuis. Die eerste maandag heb ik contactdag op school en krijg ik mijn stagelessen al mee. Dinsdag moet ik naar Vorselaar om al mijn lessen te kopiëren. Van woensdag tot zondag moet ik mijn lessen voorbereiden. Dan ga ik van maandag tot vrijdag op schoolreis naar Durbuy met het 6e leerjaar van mijn stageschool. Daarna heb ik weer een weekje lessen voorbereiden. Dan begint mijn stage van twee weken in het 4e leerjaar. En tijdens die twee weken moet eigenlijk mijn hele afstudeerproject al afgegeven worden, maar gelukkig krijgen we daar normaal twee of drie dagen uitstel voor. Man man : -) Je ziet het… Van Pole pole naar Stressy en Haraka Haraka! Ach ja… (Nog eens bedankt aan Katrien die ons wat extra tijd heeft gegeven in Kenia om hier wat voor school te werken!!!)

Bon. Ik ga zo dadelijk mijn eerste spaghettisaus proeven : -) Daarna vertrekken we dan naar Congoriver (maar da zal nie lang zijn) en voor de rest is het vandaag schoolwerk!

Pff Ik merk trouwens dat mijn geld er hier echt doorvliegt. Ok, ik ben naar de tandarts moeten gaan en heb mij daar blauw aan betaald, ok ik heb wel wat sponsorgeld opgedaan (en da is dus eigenlijk mijn geld nie), maar alles wat via mijn handen naar buiten gaat, lijkt nu al zooooooveel dat ik er een beetje slechtgezind van word : -( Ik ben normaal iemand die hel goed spaart, maar dat lukt me hier in Kenia toch niet zo goed. Zal in België maar al snel terug beginnen met sparen! : -) Man man!

Och ja, jullie horen al snel weer van mij!!
Bedankt nog eens aan allen die mij reacties sturen! Zo ongelofelijk fijn om te lezen!!!
Hadi Kesho!

3 opmerkingen:

  1. hey An....het is zo leuk om je blog te volgen...terwijl ik het lees lijkt het alsof ik in een film zit..;kan me alles zo goed voorstellen....Moet wel bekennen dat ik steeds een beetje jaloers ben bij het lezen van jullie nieuwe ontdekkingen in de buurt.Graag zou ik weten waar "The Love Bakery" is...Ik heb me nu wel voorgenomen om in het vervolg ook eens meer op ontdekking te gaan!!!! Geniet nog van jullie laatste dagen...kwaheri...and a big ASANTE SANA uit naam van het Belgisch rainbow4kids team

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koekoek, koekoek,

    héhé, 'k wil niet stoefen ofzo ... maar weet je wat wij vandaag gegeten hebben? Hihi ... een aardbeientaartje met zanddeeg van bakkerij Van De Vorst ... mmmmmmmmmmmmmmmm, heerlijk ;)-

    Haha ... nu ben je daar aan het watertanden hé, is het niet? Gho ja, ik kon er echt niet aan weerstaan om het je te vertellen, 's wel niet echt eerlijk ik weet het ...

    Nog véél succes met de laatste dagjes daar in Kenia, geniet er nu dubbel zo veel van, want het zal terug snel 'Belgium time' zijn, stressy, snel snel, druk druk, busy busy, ... maar als het één troost mag zijn, we gaan alletwee nog hard mogen werken de komende maandjes ... dan kunnen we lekker samen stressen, elkaar aanmoedigen, en af en toe een koffiekletske houden ... :)

    Kiss kiss, Elineke 't onnozel trieneke! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ de anonieme rainbow4kidsteampersoon : -)

    ALs ge van de Rainbowapartments komt en ge gaat naar de fruitkraam. Daar gaat ge niet rechts, maar links. Dan gaat ge naar het eerste shoppingcenter da ge tegenkomt. Daar moet ge den trap op en daar bovenaan vind ge ergens the Love Bakery! Echt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen