JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

vrijdag 1 april 2011

Dag 51 – 30.03.2011 - Regenseizoentje KOM!


Yes!!!!!! Vandaag moet ik exact nog 30 dagen wachten en dan zie ik iedereen terug! Yiiiihaaaaaa : -) Man man, wat mis ik iedereen toch hard : -( Heb deze nacht trouwens gedroomd dat ik uit de vlieger stapte in Zaventem en zonder enig woord in Toon z’n armen viel… Pff… En wil je geloven wat er toen gebeurde? IK WERD WAKKER VERDOMME : -( En als ik dan terug op dezelfde manier ga liggen met mijn hoofd en kei hard probeer te denken aan mijn droom, lukt da nog altijd nie om daar terug in te kruipen : -( STOM!  Maja… De droom wordt binnen 30 dagen realiteit : -)

Voor de rest is hier in Maweni –Ukunda nog steeds geen regen gevallen! Verdorie het wordt tijd eh! Het zweten is niet fijn meer, het ALTIJD (zelfs na da ge uit den douche komt) vuil zijn is niet leuk! Ma bon… Ik kan nu wel roepen voor de regen, maar Isaac en John hebben duidelijk gezegd dat als het eenmaal bezig is, we daar waarschijnlijk nie meer achter zullen roepen : -) Isaac zei da we met z’n allen op een rijtje buiten een uur in de regen moesten gaan staan zoda we nooit meer zouden zagen achter regen : - ) Haha, was wel grappig : -)  

Voor de rest is er vandaag niet zo heel veel gebeurd. We hebben zoals de voorbije dagen op school gezeten. Ik heb mijn lesson plan boek afgemaakt en aan James gegeven. Dat is een boek waarin ik al mijn min of meer goede lessen moest schrijven in het Engels zodat andere vrijwilligers en de leerkrachten van de Rainbowschool de lessen kunnen gebruiken. Ik heb er lessen in staan rond het BHV-model, een quiz-les, een rekenspelletje, een liedles, enkele geslaagde Science, English en Mathlessen… Bon. Hoop dat ze er iets mee zijn hier.

Op het einde van de dag is er nog een vergadering geweest met alle leerkrachten. We moesten weten hoe de laatste dag van deze term zou verlopen. Die dag valt morgen (donderdag) Daarnaast was dit ook een echt speciale vergadering. Enkele leerkrachten hebben echt hun zegje gedaan over dingen die ze niet goed vonden op school. Sommigen vielen James, the headteacher onterecht aan, anderen vroegen James terecht om bepaalde zaken anders aan te pakken. Ondanks de soms iet of wat brutalere opmerkingen vond ik wel dat de vergadering met veel wederzijds respect verlopen is. James heeft dingen gezegd waarin hij echt gelijk heeft! Hier merkte ik maar weer dat James naar mijn mening echt een goede headteacher is. Ja, het was een lange, maar een interessante meeting : -)

Nadien zijn Jessica en ik naar huis gegaan. En nu ben ik dus nog steeds aan mijn blog bezig : -) Ik stond een paar dagen achter en had vandaag een heleboel typwerk. Momenteel denk ik wel dat ik nu het belangrijkste verteld heb! :- ) Ik ga jullie dus laten en ik kruip mijn beddeke in!!

Knuffels aan alle mensen die ik ken uit België… En stiekem ne extra stevige knuffel voor mijn zus die da blijkbaar mist : -)

1 opmerking:

  1. Inderdaad, wees maar zeker dat ik die hele dikke knuffel mis!
    Maar eerlijk gezegd, gun ik je deze trip volledig en zal ik dus met véél geduld op die stevige knuffel wachten! Wat een ervaring moet dit zijn! En hoe trots ben ik op zo'n zus als jij! Hoe prachtig dat jij en je vrienden, zowel Kenianen als Mzungu's omgaan met die kinderen, sponsoren voor die kinderen ... ik vermoed dat dit nu éénmaal het lot is, die kereltjes zijn jullie tegengekomen en jullie zijn hen tegengekomen op het allerjuiste moment! Ik hoop voor hen dat ze nog veel kunnen genieten van hun huisje en eigenlijk hoop ik ook dat de vader gaat inzien dat zij nog maar kinderen zijn en meer zorg verdienen! Veel liefs zusje! xxx

    BeantwoordenVerwijderen