JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

vrijdag 1 april 2011

Dag 45 – 24.03.2011 – Einde van de examens…

Vandaag was de dag niet al te bijzonder. Op school heb ik samen met de rest nog wat boeken gekaft. In Totaal waren er een 300-tal nieuwe boeken denk ik gesponsord door iemand van ons (Lies, Lise en Marlies). Die zijn nu allemaal gekaft, genummerd en dus klaar om te gebruiken.  Naast het kaften hebben we ook nog examens verbeterd… Ik heb zelf mijn eigen Kusoma examen (Swahili lezen) afgenomen van de kinderen van class1 en heb van Madame Dorothy en Madame Fidelis mijn eigen Kusoma examen meegekregen met een sticker en 100 procent op de voorkant : -) Nice eh  : -) heb hen wel eerlijk verteld dat ik het allemaal kan lezen, maar dat ik geen flauw benul heb van wat ik gelezen heb (buiten dan Askari = nachtwaker : -)) Grappig hoor!
Na de examens en het verbeteren hebben we nog puntenlijsten gemaakt. De kinderen moesten een hele dag op school aanwezig zijn, maar moesten zich bezighouden… 10 uur aan een stuk… Da’s wel erg vind ik. Ik had het beter gevonden om de kinderen op zo’n dag vrijaf te geven. Ach ja…

Op het einde van de dag bracht Lise ook nog wat kleren mee die misschien voor de jongens kunnen dienen. Ze zagen er in ieder geval echt mooi uit. We zullen ze binnenkort passen en dan hebben de kinderen weer wat extra om te dragen.

Verder heb ik voor vandaag niet echt nog iets te vertellen…  Maar jullie horen al snel van mij op dag 46!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten