JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

donderdag 14 april 2011

Dag 65 – 13.04.2011 - Zo moe…

Woensdag is beachday. Met de hele Holidayfungroep zijn we naar het strand gegaan. De kinderen hebben zich echt rot geamuseerd in de oceaan met Lies, Lise, Jessica en Niki. Andere kinderen hebben samen met mij een immens liefdes zandkasteel gebouwd. We maakten ook bruggen van palmbladeren en zorgden voor een grote slotgracht. Ook de vlaggen op de hoogste zandkasteeltorens zijn we niet vergeten : -) Toen we dan uiteindelijk water lieten lopen door de slotgracht vonden de kinderen dat helemaal te gek! Het was een fijne beachday : -)

Na Holidayfun heb ik mezelf een douchke gepakt, een eike gegeten en daarna wilde ik beginnen aan mijn schoolwerk. Helaas… Ik bleek zo moe te zijn dat ik achter mijn computer bijna in slaap viel. Heb me even op mijn bed gelegd en heb uiteindelijk toch een 2-tal uurtjes goed door geslapen. Daarna heb ik nog lang voor school gewerkt. Ben blij dat ik me toch aan m’n schoolwerk kan zetten, want met die hitte en met andere verplichtingen is dat niet altijd even gemakkelijk.

Vandaag gaat alles trouwens veeeeeeeel beter met mijn tand! Ik kan terug goed bijten (al is de kroon, mijn kaak en mijn tong nog wel wat gevoelig), maar echt… het gaat al veel beter dan gisteren!

Het regenseizoen is trouwens al een tijdje geleden gestart, dat had ik al verteld. Maar ondertussen heeft het weeral een 5-tal dagen niet geregend ( enkele minidruppels uitgezonderd). Ben eerlijk gezegd wel gelukkiger met de regen soms. Het weer overdag blijft hier dan nog steeds zonnig, maar de temperaturen zakken toch wel enkele graden en dat is best wel aangenaam, maar daar kunnen we dus nu niet echt van genieten.

Niki heeft vandaag pannenkoeken gebakken ’s avonds. Daar had ik eerst stiekem een beetje schrik voor, want ons Niki is niet echt een keukenprinsesje denk ik : -) MAAR serieus… De pannenkoeken van Niki smaakten heerlijk! Yihaaa  Nadien heb ik nog gewerkt voor school en ben ik rond 22.00 uur in mijn beddeken gedoken : -)
Heb niet zo super geslapen. Ben veel wakker geworden door de powercut die onze ventilator eerst afzette en even later weer opzette, moest dan ook nog naar toilet en voor de rest was het ook gewoon mijn nachtje niet… Hopelijk gaat het morgen beter!

Gaat alles daar in den Belgique eigenlijk nog goed? : -)
Knuffels aan mijn lezers en tot morgen!!! : -)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten