JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zaterdag 26 maart 2011

Dag 42- 21.03.2011 – Diani Dental care…

Vandaag ben ik zoals gewoonlijk opgestaan en naar school gegaan. Om half 9 ben ik uit de school vertrokken met toestemming van James en Madame Dorothy om naar de tandarts te gaan in de praktijk van Diani Dental Care… Enerzijds met wat zenuwen (hoe zou de praktijk er uit zien?) en anderzijds ook op een gelukkige manier omdat mijn tandpijn waarschijnlijk zou stoppen, wandelde ik naar de tandarts. Daar aangekomen kwam ik in een praktijk terecht die er net zo uitzag als de praktijk van mijn eigen tandarts in België. Was me dat een meevaller zeg : -) De tandarts en zijn assistente waren vriendelijk en ontdekten al snel het probleem van mijn tandpijn. Ze zouden een zenuw moeten trekken uit de pijnlijke tand. Ik vertelde al snel dat ik zeker wist dat de zenuw reeds verwijderd was in België, maar dat geloofde de tandarts niet tot hij het met zijn eigen ogen zag na het openen van de vulling. Zijn idee toen was dat er onder de vulling een ontsteking met bacteriën moest zijn. Hij reinigde de hele tand met een ontzettend hete stof waardoor mijn mond op minder dan 2 sec echt in de fik stond. Verdorie man. Dieje man heeft echt met zo’n toestelletje met een waterstraaltje mijne mond moeten blussen en ik mocht ook direct water drinken. Amai verdorie… was me da een chance : -) Dat deed pijn joh : -) En da da spul zo heet ging zijn had da kieke van ne tandarts pas gezegd als da spul al in mijne mond zat natuurlijk : -) Schrok ik mij daar ne bult joh! : -) Och ja … Al bij al echt nog grappig! Heb er alleen een klein wondje van overgehouden in mijn mondhoek, maar cava : -) In Kenia worde gewoon sterk ze : -) Ge geraakt bestand tegen het hebben van pijn, tegen het zien van insecten en tegen het niet hebben van materialen die ge in België wel hebt… : -)
Toen de tandarts een uur later klaar was (en er ondertussen ook nog een powercut geweest was, waardoor ik 10 minuten met ne verdoofde mond en een verdoofde neus op de tandartsstoel had gelegen), kreeg ik de rekening gepresenteerd. 250 euro : -) Gadverdamme maat  : -) Ik mag niet vloeken, maar was me dat even schrikken zeg. Uiteraard had ik dat geld niet zomaar op zak, maar het was geen probleem voor hem om het later te krijgen. Eerst moest ik nog met de tandarts mee naar het ziekenhuis voor een foto van mijn tand. Dus ik sprong als patiënt in de auto van de tandarts en samen reden we naar het ziekenhuis  :- ) Dat was wel raar, maar ok : -) Eerst zijn we nog een apotheker gepasseerd waar ik de gepaste pijnstillers en antibioticapillen meekreeg voor de volgende vijf dagen.  Nadat ook de foto in het ziekenhuis genomen was, heeft de tandarts me terug afgezet op school. Van daaruit ben ik naar de vrijwilligerswoningen gestapt om mijn visakaart te halen. Dan te voet terug naar de grote baan, dan de Matatu gepakt voor 30 cent naar de Barclays bank, daar geld afgehaald, dan de matatu voor 20 cent teruggepakt en afgestapt bij Diani Dental Care, het geld afgegeven en opnieuw naar school gewandeld. Da is nu echt goed voor de conditie se : -)

Op school zijn ze sinds vandaag weer bezig met examens. Da’s toch wel zot hier ze, ma bon… Ze gaan niet goed en kei veel kinderen buizen op elk vak.  Niet omdat die kinderen dom zijn, maar wel omdat de examens gewoon te moeilijk zijn… ’s wel erg… Van zoiets raakt ge toch gedemotiveerd? Ach ja…
Vandaag was het Maths en English + reading. Zullen maar hopen dat het de volgende dagen wat beter zal gaan…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten