JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zaterdag 19 maart 2011

Dag 38 – 17.03.2011 – Koude macaroni met kraantjeswater!


’s Morgens had ik weer pech. Opgestaan met een ontzettend duizelig en ziek gevoel en dan ook weer opnieuw diarree : -( Heb gisteren koude macaroni opgewarmd in water van de kraan. Dat water heeft niet gekookt, maar is gewoon warm geworden… Daar ben ik waarschijnlijk in de fout gegaan. Verdorie toch! Ben vandaag niet naar school gegaan en ben al snel terug in mijn bed gaan liggen, want ik kreeg niks door mijn keel en voelde me zo slap als een vod. Heb uiteindelijk tot 11 uur geslapen. Toen ik opstond voelde ik me een pak beter. Was nog slapjes, maar het ging wel. Heb vandaag dan maar alles in pole pole tempo gedaan. Heb een mailtje getypt in Word voor mijn vriendje. Da ga ik proberen  dit weekend te versturen. Heb mezelf ook gedoucht en heb beetje voor school gewerkt. Voor de rest heb ik ervoor gezorgd dat het eten klaar was toen Niki en Jessica thuis kwamen van hun sowieso weer zware dag!  Ben gene goeie kok, maar het was te eten : -)

Ondertussen, nu ik dit blog zit te typen, gaat alles weer volledig goed met mij. Diarree leek maar van korte duur vandaag. Ik ga niet te hard roepen, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het morgen niet opnieuw zo zal zijn. Voor de rest heb ik mijn lessen voorbereid voor morgen (dat was wel wa moeilijker vandaag, want ik moet zorgen dat ik nog vanalles herhaal, omdat maandag het examen begint) Ik ga vandaag maar weer vroeg slapen zodat ik morgen zeker naar school kan. Het is de laatste lesdag, dus die wil ik niet missen!

Heb daarnet een bericht gestuurd naar Captain Salim omdat we dit weekend met z’n drieën willen gaan snorkelen in de oceaan. Heb dat voor de veiligheid maar gedaan met de simkaart van mijn mama die ze hier heeft gelaten. Zo krijg ik op mijn eigen nummer toch niet constant berichten of telefoons aan van hem : -) Zeg nu zelf, heb ik da goed geregeld of heb ik da goed geregeld : -)
Hij heeft net teruggestuurd dat het snorkelen dit weekend moet lukken. Nu nog wachten op verdere details. Ben daarnaast ook wel benieuwd of snorkelen iets voor mij gaat zijn… We zullen zien : -)

Dit weekend gaan we waarschijnlijk niet enkel snorkelen, maar we gaan ook naar de Sjakatak (discotheek). Ben daar zelf nie zo voor ze ( da weten de meeste wss wel), maar Madame Fatuma (onderdirectrice) is jarig en ze wilt een feestje in de Sjakatak : -) Dus gaan we maar lekker feesten : -)
En daarvoor gaan we waarschijnlijk weer op restaurant…  Ik heb hier precies een immens luizenleven en om eerlijk te zijn voelt da hier niet altijd even goed, omda ge weet da mensen op nog geen twee meter van u amper iets hebben… Pff…

Na het weekend laat ik jullie nog wel meer weten over hoe het was!
Tot snel!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten