JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

dinsdag 8 maart 2011

Dag 28 – 07.03.2011 – Het beloningssysteem


Bizar, maar voor vandaag heb ik niet zoveel te vertellen… Ik ben gewoon naar school gegaan en moest vandaag naast Engels (Where is it?: vocabulary like: beyond, beside, after, past,…) en wiskunde (Addition) nu ook Science geven (Dressing on a rainy day).  Ik had een regenjas, een regenbroek, een hoed en een paraplu meegenomen naar de klas. Vier leerkrachtenassistenten hebben deze dingen aangetrokken of vastgehouden en alleen al door zoiets, wat ze anders NOOIT doen, zijn ze aandachtig en onthouden ze de les.  De les was fijn en ik was gelukkig : -) Ik voel me steeds meer en meer thuis op school en in de klas. Ik heb fijne kindjes en ook mijn mentor is de max. Ze waardeert mijn inbreng en ik kan echt heeeeeeel goed met haar samenwerken! Zalig!

Na de lessen heb ik snel een beloningssysteem gemaakt in mijn klas. Het is niets te moeilijk, maar dat is bewust gedaan, omdat Madame Dorothy het nadien ook zelf gemakkelijk kan maken en gebruiken. Ik heb gewoon 38 papiertjes voor elke ll. tegen de muur gehangen met hun namen erop. Als de kinderen goed meewerken in de klas, spontaan hulp aanbieden, goede antwoorden kunnen geven, niet roepen enz… kunnen ze een sticker krijgen en mogen ze die op hun papiertje kleven. Hebben ze 10 stickers, dan is die ll. op die dag een soort van klasverantwoordelijke en mag hij dingen doen in de klas die hij of zij fijn vindt. (boeken uitdelen,  de leerkracht assisteren, iets kiezen bij de PE-les (LO-les)).  Ben enorm benieuwd wat dat gaat geven en wat Madame Dorothy ervan zal vinden…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten