JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zondag 6 maart 2011

Dag 24 – 03.03.2011 – Ijzerpillen en zwarte ontlasting

Vandaag weer paar keer naar het toilet gelopen : -( Nu heb ik geen bruine ontlasting meer maar zwarte… Dat zou blijkbaar van de ijzerpillen zijn die ik van mama heb moeten nemen om me wat aan te sterken. Gelukkig, want ik schrok wel even toen ik dat zag! Voel me nu nog altijd slap… Hoop echt dat ik vandaag niet terug tegen de grond ga, want heel gezond is dat toch ook niet.

Mama en papa hebben de laatste dingen nu geregeld om morgen terug naar huis te gaan. Ze gaan straks terug met mij naar de vrijwilligerswoningen met eten (dat over was van hun verblijf hier) en ze gaan daar ook een hele koffer met kleding achter laten die we kunnen uitdelen in het dorpje hier. Dat gaan we binnenkort vast en zeker doen!

Toen ik ’s avonds terug in ons huisje aankwam en ik even later afscheid moest nemen van mama en papa viel het me toch weer even zwaar…  : -( Het besef dat twee maanden nog lang is, drong volledig tot me door. Nadien ben ik gauw even al mijn was gaan opplooien in de wasplaats. Daar had ik even de tijd om toch op m’n eentje wat tranen te laten rollen. Pff… Afscheid nemen, daar ben ik echt niet voor gemaakt!

Nadien ben ik heel erg vroeg gaan slapen. Ik was nog slap en niet 100 procent, slaap zou me dus goed doen. Morgen terug naar school…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten