JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 16 maart 2011

Dag 36 – 15.03.2011 –De snotvalling en de badjia.

Vandaag is mijn snotvalling nog erger geworden. Heb niet zo goed geslapen, veel moeten snutten ’s nachts en af en toe komt er ook een zware hoest door. Rinathiol en hoestsiroop heb ik niet bij, maar gelukkig zijn er wel anderen van de groep die me hun medicijnen geleend hebben. DANK U! Op school was het echt niet fijn met zo’n valling. Tijdens de les ben ik wel twintig keer naar mijn rugzak gerend OF omdat ik dringend moest snuiten OF omdat ik moest niezen… Echt, heb in België zo’n zware verkoudheid nog niet gehad… Maar ok : -) Na diarree, flauwgevallen te zijn en een wond aan mijn voet kan deze verkoudheid er ook nog wel bij! Weet trouwens niet of ik het al gezegd heb, maar heb geen diarree meer (ga nie te hard roepen : -)), ben niet meer flauwgevallen en de wond aan mijn voet doet geen pijn meer en is mooi aan het genezen. Dus dat is dan zeker wel het goede nieuws : -)

Op school heb ik een kind gestraft. Ze hebben pas allemaal pennenzakjes gekregen met een een potlood, slijper, gom en een lat. Ik had het kind al een keer betrapt toen het aan het bijten was op al haar materiaal. Maar toen ik dat vandaag weer zag was ik echt kwaad. Voor die materialen is veel moeite gedaan en als een kind dan zo hard bijt op een lat dat je met de lat op geen enkele manier nog een rechte lijn kan trekken, word ik echt slechtgezind. Ik heb haar als straf geen porridge gegeven vandaag, omdat ze blijkbaar haar materiaal lekkerder vond dan porridge. Ik hoop dat ze nu geleerd is, want misschien ben ik de volgende keer wel in staat om haar geen lunch te geven en dat zou me diep vanbinnen ook pijn doen. Laat ons hopen dat het zo ver niet komt… Ze moet gewoon leren dat je zoiets niet doet!

Na school ben ik samen met wat kinderen een Badjia gaan kopen. Ze hadden me gisteren laten kennismaken met de lekkere snack en echt… Da smaakt echt wel goed! De heeft wa weg van ne viandel gemixed met iets loempia-achtig : -) Zeg nu zelf, da klinkt toch goed! Je kreeg
 Badjia’s voor  5 chilling of dus 5 eurocent : -) Zalig toch!
We hebben hier best al wel wat gegeten dat nieuw is voor ons… Een patatje met iets zalig lekker rond en als je saus vraagt is het lekker pikant. Casava, da’s iets da veel weg heeft van onze frieten, maar het is alleen veel droger. Shapati (soort pannenkoek) met bonen, Ugali (soort puree) en dan nu Badjia… Volgende keer ga ik eens een Samoso (of zoiets) nemen, want da ziet er lekker uit. Da’s een driehoekvormige snack, maar ik weet nie precies wat er tussen zit. : -) Als ik het mocht eten, vertel ik da nog wel!

Na school ben ik op mijn bed gaan zitten, heb me meteen een goei filmpje opgezet en heb een hele avond film gezien. Verdorie deed me dat even deugd. Heb nu al anderhalve maand geen tv meer gezien en om eerlijk te zijn heb ik die ook niet gemist, maar vanavond had ik daar echt nog eens zin in! Had speciaal een romantische komedie uitgekozen, nen echte wijvenfilm zoals ze soms zeggen : -) Ge ziet de clue al van kei ver aankomen, maar toch krijgde na de film een zalig gevoel van romantiek in uw lijf waar elke vrouw het voor doet… ’s waar toch? : -) Ja, het was een fijne avond!  Ben laat gaan slapen met het gedacht dat ik de volgende dag toch heel lang zou kunnen uitslapen…
Lala Salama!

1 opmerking:

  1. Hi, ik volg jullie "avonturen" al van de eerste dag (toeval!) Ik kom naar Ukunda al enkele jaren (heb de oude school nog gezien) en heb veel bewondering voor Katrien haar inzet, en alle vrijwilligers natuurlijk.
    Ben zo jaloers! 3 maanden in Kenia, super!
    volgende maand kom ik zelf naar Kenia, misschien even naar Ukunda..
    Keep up good work!

    BeantwoordenVerwijderen