JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 16 maart 2011

Dag 35 – 14.03.2011 – Isaac en het fototoestel…

Sunday sun is shining bright… and that brings us back to the beginning…  On Monday…
Vandaag is het opnieuw maandag. Om eerlijk te zijn vliegen de weken echt voorbij : -) Vandaag  gaf ik op school weer Wiskunde, Engels en Science. Bij science heb ik een quizje gedaan in 9 groepjes van ongeveer 4 kinderen. Het begin was even moeilijk, omdat de kinderen echt niet wisten wat een quiz was, maar na de eerste twee, drie oefeningen ging het allemaal vanzelf! De quiz ging over ‘het weer’. Het waren allemaal herhalingsvragen over de leerstof die ze pas van Madame Dorothy en mij gehad hebben. Op maandag beginnen de examens opnieuw. De kinderen hebben hier precies een heel jaar door examens. Da’s echt wel erg en al helemaal omdat die examens niet echt worden afgestemd op de reeds gekregen leerstof. Er staan dus gegarandeerd dingen op die de lln. nog nooit geleerd hebben… Vind je het nu nog zo moeilijk te geloven dat veel kinderen hierop buizen?  Ik heb de voorbije dagen enkel lesjes gegeven van hundreds, tens en ones en cijferend optellen (addition) met of zonder brug van 10. Op het examen komen blijkbaar ook oefeningen van substraction (aftellen)… Daar schrok ik wel even van. Heb nog welgeteld 2 lessen om substraction een beetje uit te leggen. Hopelijk loopt dat goed af!

Na school had ik niet meteen zin om mijn lessen voor te bereiden. Heb me dan maar bezig gehouden met het nemen van foto’s van een rapport. Die heb ik nodig als bewijsmateriaal voor mijn persoonlijk ontwikkelingsplan in Vorselaar. Al snel kwam Isaac bij me zitten en hebben we ons rot geamuseerd met mijn fototoestel.  Ik heb hem uitgelegd hoe het belangrijkste werkte en al snel nam hij enkele foto’s. Ik heb even later ook foto’s genomen van hem. Haha… zalig die lach : -) Daarna hebben we ook toffe dingen gedaan met de camera van mijn gsm. Je kan daar iets op instellen zodat er op het beeld bv. een bril met snor ‘geplakt’ staat. Als je dan een foto neem van iemand staat die bril met die immense snor eindelijk op zijn gezicht. Maat  :- ) Ik heb wat foto’s genomen van Isaac en die moest echt hard lachen : -) Zoiets had hij nog nooit gezien denk ik : -) Daarna hebben we ook een foto gemaakt van Isaac als net afgestudeerde in L.A. met zo’n bizar potske met een flosjke en nen opgerole rol (diploma) in zijn hand : -)… Haha die Isaac toch!

Ik heb me echt geamuseerd, maar dat ging al snel over toen ik opmerkte dat het echt al laat was en ik nog geen lessen had voorbereid. Ben dus maar even gestopt met de pret en heb mijn lessen voorbereid. Alles is nog in orde gekomen : -) Gelukkig!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten