JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 16 maart 2011

Dag 34 – 13.03.2011 – Het alarmsignaal van de ijshockey-spelende Niki…

Deze nacht opgestaan om drie uur met ontzettende keelpijn en een snotvalling. Er zijn wel meer kinderen ziek op school en zo’n griepje verspreid hier precies wel snel. Heb dan maar een keelpastille genomen en terug gaan slapen. Dat ging veel beter. Om 8 uur ben ik uit mijn bed gekomen, met VEEL minder keelpijn. So far, so good : -)

Heb mezelf een lekker eitje gebakken, gedoucht en daarna mijn was gedaan in de laundryruimte. Die handwas is toch niet super hoor… Mijn witte broeken en witte washandjes blijven vuil nadat ze zelfs een halfuur in bleach (iets javelachtig) hebben gelegen. Man man : -) Heb ook wat kleertjes gewassen van de twee jongetjes. Verdorie wat ne geur hadden die bij!!! Echt, da was nie normaal! Eerst heb ik die ne hele nacht laten weken en dan nog eens goed gewassen en gespoeld. Het is nog niet echt proper in die zin dat er nog vlekken op hun kleren staan, maar het stinkt dan toch niet meer : -)
Nadien zijn we dan naar de jongens gegaan en hebben we ze gewassen en eten gegeven. Hun huisje vordert nu weer. Het geld was eventjes op, maar nu dat probleem is opgelost, zal het huisje snel af zijn. Ik denk dat ik hiervoor INGRID heeeeel erg moet bedanken! Dus ASANTE SANA en gegarandeerd ook van de jongens, want die weten heel goed dat dat huisje voor hen is. Ze zijn er super blij mee!

Na de jongens, zijn we snel inkopen gaan doen bij het groentenkraam, omdat we voor vanavond boontjes met ajuin en patatjes met kip willen eten. Dat is wel lekker, maar toch snak ik naar goe veel groenten en zelfs ne goeie vettige Belgische frut met mayonaise, tomatenketchup en ne goeie curryworst special kan nie slecht zijn!

Voor de rest heb ik vandaag voor school gewerkt. Tegelijkertijd voor mijn POP (persoonlijk ontwikkelingsplan) van mijn school in Vorselaar en tegelijkertijd voor de rainbowschool. Voel me daardoor best wel ok vandaag. Ik geloof wel dat ik vanaf nu wat meer voor mijn eigen school ga kunnen doen. Het is echt wel nodig of ik haal dit jaar niet, want waar ik nu aan moet werken is mijn ‘afstudeerproject’ (= eindwerk en POP)… Duim dus maar een beetje voor mij! : -)

Voor de rest wil ik even zeggen dat het aanvullen van mijn blog nu al een tijdje op zich heeft laten wachten, omdat ons internet weer moeilijk doet. Het heeft een hele lange tijd praktisch niet gewerkt, maar toch is er voor 1 maand 40 euro betaald door de groep. Nu is die periode afgelopen, maar niemand heeft nog zin om opnieuw een periode te betalen als het internet zo slecht blijft werken. We kunnen dus beter op internetcafé gaan, maar dat gaat niet elke dag… Je zal dus geduldig moeten zijn als (al dan niet trouwe) lezer van mijn blog : -)

We hebben nu net gegeten.  Zo dadelijk misschien nog wat voor mijn eigen school werken en dan mijn bed in, want morgen is het weer 6 uur… Pff : -) (@TOON, de eerste nacht in België bent ge verplicht om lang samen met mij te blijven liggen! ; -))

Allé bon… op naar dag 35!
Lala Salama!

p.s. Enkele minuten geleden stond er als saaie titel van deze dag nog :zondag, werkdag… Momenteel is die veranderd zoals je kan zien. Net toen ik mijn blog beëindigd had, riep Jessica vanuit de badkamer dat er een duizendpoot (die zijn hier best wel groot) in de wasbak rond kroop. Jessica en ik vroegen met een klein hartje aan Niki of zij het zag zitten om het beest te verwijderen. Ze wapende zich met een vliegenmepper en echte heldenmoed en ging recht op haar doel af! De duizendpoot zette ze op de vliegenmepper, maar vanaf dat het beest ook effectief snel begon te kruipen op die mepper en steeds meer richting de hand van Niki ging, hoorden we met z’n allen een immens alarmsignaal. (= Niki die schreeuwde zoals het geluid van een ambulance, stel je het maar voor : -)) Al snel lag de duizendpoot op de grond en kroop daar op een immense snelheid verder! Niki had er niets beter op gevonden om het beest elke keer opnieuw een meter vooruit te schoppen met de vliegenmepper. Nu kregen we niet alleen een spannend geluid, maar ook nog een spannende ijshockey match die Niki uiteindelijk won met 1 -0 toen de duizendpoot tot slot op het gras werd gekegeld. : -) Eind goed al goed? : -)

Met z’n drieën hebben we die avond ons muskietennet goed onder onze matras gepropt, zodat er geen enkel vies beest onze nachtrust kon verstoren : -)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten