JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zaterdag 19 maart 2011

Dag 39 – 18.03.2011 – Völlig Losgelöst

In godsnaam, wa wilt da zeggen? Völlig Losgelöst? Ons Niki heeft post aangekregen. Ze opende een kaartje en daar sprong ineens een lied uit… Niemand kon goed verstaan wat er gezongen werd : -) Was het Engels of Duits? Horen we ‘ik zie je nooit meer terug?’ of ‘veilig in de hemel’? Bon… Jessica was heel goed op dreef om da lied zelf samen te stellen met alle klanken die ze hoorde : -) Wat daar soms uit kwam was hilarisch : -) Uiteindelijk bleek het liedje dan ‘Völlig Losgelöst’ te zijn of zoiets, maar zelfs met beperkte kennis van Duits wetek eigenlijk niet wat dat betekent… Iemand? Ja, ’t was een mysterieuze kaart…  : -)

Vandaag zijn we opnieuw naar school gegaan… ’t Was het laatste lesdagje… De grootste kinderen van de lagere school (soms al 23 jaar) hebben al examens. De rest start pas maandag. Veel herhaling geblazen dus! De herhalingslessen gingen goed vond ik… Ik heb het gevoel dat mijn klas het wel kan. We zullen er maar op hopen zeker?
Het enige grote nadeel van die examens is eigenlijk dat de leerkrachten zelf niet precies weten wat er op de examens zal staan en dat ze vaak niet eens geraken tot de leerstof die gekend moet zijn. Ik moest daardoor gisteren nog nieuwe leerstof van Subtraction aanleren (cijferend aftrekken).  Ben benieuwd of mijn leerlingen dat nu voldoende gaan kennen op correct op hun examen te doen. Van de andere vrijwilligers hoorde ik dat het bij elke klas zo is… De laatste dag moet plots alles wat daarvoor niet kon, er nog gauw ingedramd worden. Da’s nie zo fijn, maar bon, wij doen gewoon wat van ons verwacht wordt!

We zijn vandaag ook naar het strand gegaan. De kinderen hebben allemaal een sport uniformpje gekregen op school, gesponsord door Lies en Lise. Er was op voorhand duidelijk gezegd dat je niet mocht zwemmen met deze uniformen omdat dan de kleur snel zou verdwijnen door het zoute water van de oceaan. Één meisje had duidelijk niet goed geluisterd en haar uniform was nat. Onder het uniform droeg ze een t-shirt en een soort shortachtige panty die praktisch overal gescheurd was. Ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is, maar het meisje moest van een leerkracht hier op die manier, zonder gepaste kledij teruglopen naar school. Dat meisje begon plots te flippen! Ik heb haar snel de Kanga van Marlies aangeboden om rond haar middel te doen, maar blijkbaar mocht dat niet van de leerkracht. Ik heb dat meisje dan proberen gerust te stellen dat je niks zak door haar shortachtige panty en dat ze gerust zonder problemen zo naar school kon lopen, maar door haar tranen door en haar geroep heeft ze dat niet volledig begrepen denk ik. Wat een chaos… echt… Ik heb dan tegen dat meisje verteld dat we helemaal achter alle andere kinderen van de groep zouden wandelen zodat ze door niemand van de school gezien kon worden, maar ook dat vond ze precies niet ok. Uiteindelijk kwam Lies af met haar Kanga, maar toen zei ik natuurlijk dat dat dus niet mocht, omdat het meisje een straf gekregen had van een leerkracht van de school. Lies keek toen een beetje naar mij of ik een verschrikkelijk onredelijke leerkracht was : -( Gelukkig weet ze nu dat ik het meisje ook al een doek had aangeboden… Nog even later kwam er ook iemand van de rainbowapartments met een handdoek af… Ik heb toen opnieuw gezegd tegen haar dat het een straf was voor het meisje en ze dus niet met een handdoek naar school mocht lopen, maar plots mocht het dan wel : -( En toen leek het echt alsof ik van in het begin de slechte was geweest : -( Dat was echt geen tof gevoel… Ben blij dat ik zo’n dingen ook even kan vertellen op mijn blog… Voor alle duidelijkheid… Ik wilde da meisje ook helpen en haar met een doek rond zich naar school laten gaan… : -( Ach ja…

Na school hebben we een klein filmavondje gehouden met de film Step Up… We hebben onze terrasmeubelen voor een avondje binnen in huis gezet en hadden echt een gezellig en knus plekje om de avond in door te brengen : -) Zalig : -) Het was weer eens een echt zalig Belgisch gevoel : -) Super! 
We zitten ongeveer in de helft nu eh : -) Nog ongeveer 40 dagen en dan ben ik weer thuis : -)
Tot snel lieve mensen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten