JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zaterdag 19 maart 2011

Dag 37 – 16.03.2011 – Eii, da is hier zout water!

Ja, niet dus! Uitslapen is niet gelukt! Jessica en Niki moesten vandaag naar school. Niki moet nog wat dagen inhalen en Jessica gaat twee uur naar school om haar eerste hoekenwerkje te introduceren.  Ik was dus om 6 uur wakker, merkte dat ik echt dringend naar het toilet moest en was daardoor zo klaar wakker dat ik maar ben opgestaan. Dju, daar gaat het uitslapen : -) Misschien in’t weekend dan!

Jessica klaagde vandaag over pijn in haar buik. Ze zocht een pilletje in haar medicijnen zak en kapte niets vermoedende een glas vol water om haar pil mee door te slikken. Nog geen twee seconden later hoorde we de kreet ‘Eii, da is hier zout water!’. Niki en ik moesten lachen : -) Tuurlijk is da zout water. Da is al anderhalve maand zo : -) Ze had uit pure gewoonte een glas gevuld met kraantjeswater. Was wel een beetje grappig ze! Gelukkig heeft ze er maar één slok van gedaan. Ik denk dus niet dat dat gevolgen zal hebben…

Momenteel zit ik hier alleen mijn blog te typen. Naast mij liggen er nu al 10 propjes wcpapier, want mijn zakdoeken moeten eerst uitgewassen worden alvorens ze opnieuw gebruikt kunnen worden : -) My nose is still running, I always have to sneeze and blow my nose : -) Haha vond da een fijne vertaling van mijn probleem : -) My nose is still running : -) Precies of die heeft atletiekschoenen aan : -)

Vandaag ga ik waarschijnlijk naar de apotheker voor medicijnen en eventueel ook neusdruppels. Ik ga sowieso ook werken voor mijn school in Vorselaar vandaag. Als ik er niet mee start wordt het een flop op het einde van het jaar en dat wil ik niet. Daarnaast kom ik rond 5 uur Belgische en dus 7 uur Keniaanse tijd vanavond online en dan post ik zonder twijfel mijn blogberichten, want nu hebben jullie al lang moeten wachten op het vervolg…
 
*online geweest*

Heb daarnet eindelijk nog eens met wat mensen kunnen praten :  -) Met Hanne, mijne grootste buddy : -) Met de mama : -) met mijn vriendje : -) Yes yes yes!! Had er echt nog eens nood aan. Heb nu ook beelden gezien van Japan. Ik wist er al van, maar had nog geen foto’s of beelden gezien. Hanne heeft me daarnet wat foto’s doorgestuurd via msn. Verdorie man… Wat is daar allemaal aan de hand! Kan het niet vatten precies… Als ik echt in België terug ben wil ik wel graag wa meer beelden zien. Verdorie… Hoop da God hen bijstaat!

Het kan trouwens zijn dat ik dit weekend al terug naar het internetcafé ga…
Tot dan misschien!
Kumbusu na kumumunya!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten