JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

maandag 28 februari 2011

Dag 21 – 28.02.2011 – Ziek, maar Hakuna Matata!

Vandaag stonden mama en papa enkele keren op ’s nachts. Allebei hadden ze zware diarree. Mama had het wat minder dan papa. Papa is echt ziek. Hij heeft niet enkel diarree maar hij moest ook braken. Ocharme het dutske! Hij zag lijkbleek en kon niets van eten binnenhouden. Hopelijk is het snel gedaan, want op vrijdag vertrekken ze al terug naar huis.  Ben dan maar met mama alleen naar de winkel gegaan. Wooow man wat is het toch weer warm! Nu we zo’n frisse dagen hadden op safari moeten we de hitte precies opnieuw gewoon worden! Pff : -) Het zwembad heeft weer redding geboden! 

Vandaag ga ik twee lessen maken voor morgen. Ik moet mijn eerste lesje Engels en rekenen geven. Hopelijk gaat dat een beetje lukken, want simpel is toch iets anders denk ik… De leerstof op zich is helemaal niet moeilijk, maar het ‘probleem’ is vooral dat ik alles in het Engels moet uitleggen. Ik heb voor de zekerheid aan Madame Dorothy gevraagd om mij te helpen als het niet meer lukt. Ze heeft me gerust gesteld : -) Alles komt goed! Pole Pole en Hakuna Matata! : -)

Ik zal je zeker morgen laten weten hoe het is verlopen :- )!!
Tot snel allemaal!

Een warme knuffel wordt momenteel naar het koude België gestuurd.

p.s.  Heb juist iets grappig gemerkt : -) Eerst heette mijn sponsorkindje Chocu, dan Shoukrani, dan Shukrani en nu blijkt het dus Shukurani te zijn : -) Sorry voor de verwarring, maar zo zie je maar hoe verwarrend een andere taal kan zijn…  Het is dus zonder twijfel Shukurani : -) Het project heeft het bevestigd! : -)

5 opmerkingen:

  1. jambo An,
    eindelijk heb ik tijd om jullie blog eens te lezen.Bedankt voor de mooie woorden.Ik mis jullie en Kenia ook erg.Jullie doen dat goed daar, we zijn fier op jullie. Jullie zijn, stuk voor stuk,toffe, gemotiveerde mensen.En fijn te horen wat jullie voor onze jongetjes doen. Een dikke knuffel aan jou en de andere meisjes en doe zo verder. Ingrid van rainbow

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh, ons paps en mams toch :( we hadden het er net nog over bij ons bomma, wij dachten dat ze ervan gespaard zouden blijven, maar niets is minder waar :/ Antje, wens hen véél beterschap en ik hoop dat ze toch nog van hun laatste week kunnen genieten! Dikke zoen en knuffel! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En er vliegt een frisse knuffel uit Begië terug. Vandaag viel het wel mee, maar het is de laatste weken toch een paar keer heel koud geweest ze. Veel beterschap daar, hopelijk zijn ze snel beter da ze toch nog een paar dagen zonder zorgen van de reis kunnen genieten.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Antje,

    Man man man... dat verhaal met die hagedis! Ni te doen en tegelijk ook wel tyyyyypisch ;-) hahahaha
    Dat vraagje ivm black cow gives black milk ;-) deed me denken aan een vraagje dat ik ooit stelde in de klas nadat we 'Huisje, boomje, beestje' vd NOT hadden bekeken met de kleuters. Ik vroeg toen : 'Waar groeien bananen nu weer?' (doelend op het feit dat ze aan een plant groeien en niet aan een boom) en Stef (ondertussen ook al 18,5 zoals Joost) antwoordde : 'aan die draaimolen in de GB natuurlijk juf! Dat wist je toch al?!'
    'k Denk er nog altijd aan terug als ik hem zie ;-)
    Hahaha, kleuteruitspraken, ik kan er boeken over schrijven... Misschien doe ik dat ooit nog wel eens, of maak ik een blogje zoals jij hier doet... ;-)
    Zondag zijn we bij de bomma langs geweest. Jij en de mams en paps hebben haar groeten. Keifier kwam ze stoefen met de outprints van je blogberichten die je mams haar had gegeven. Ze zegt dat ze ze regelmatig herleest, en daar durf ik ook voor wedden :-) Ik print seffens de laatste week nog uit en die stuur ik dan naar haar. Kwestie dat ze een beetje up-to-dat kan blijven hé.
    En ons Franske zo ziek? Moh toch! Bananen eten misschien? Dat 'stopt' toch?
    Toon heeft gisteren gekookt ;-) Hij is dus al goed aan 't oefenen tegen dat je terugkomt :-) Tijdens die sterrennacht hier zal je dus een romantisch dinertje krijgen denk ik zo...
    :p
    dikke knuf van ons allemaal
    (en 't is al den 1ste maart, dus eind april is al korterbij...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Antje dit is een test of deze reactie werkt
    Groetjes tot de volgende reactie, Theo.

    BeantwoordenVerwijderen