JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 16 februari 2011

Dag 7 - 14.02.2011 – Participation

Vandaag is’t Valentijn… yes! mooie dag! Wel weer vroeg moeten opstaan, ma heb goed geslapen, want het was niet zo warm. Gisterenavond heeft het kei hard geregend hier. Amai! Da noem ik nog eens een stortbui! Maar zo gezellig! We liepen van het ene vrijwilligershuisje naar het andere met een handdoek over ons hoofd. Hihi grappig zicht! Op school zit ik nu in class 2, want die heb ik gekozen, dus nu sta ik daar 3 weken. Deze week moet ik participeren, dingen verbeteren, handleidingen bekijken, de zwakke kinderen helpen,… Da’s wel tof, want nu vliegen de uren echt voorbij!  Tine en Niki konden vandaag niet naar school. Niki voelde zich helemaal niet goed en heeft medicijnen gekregen en veel geslapen, momenteel (’s avonds) gaat het wat beter met haar… Hopelijk is ze er morgen terug bovenop! Tine heeft wat problemen met haar voet… Wat dit juist is, weten we zelf pas op woensdag, dus dan zal ik daar wel wat meer over schrijven…

We hebben net aardappelen met kipfilet en worteltjes gegeten. Da was wel lekker! En na het eten hebben we een soort vergadering gehouden met z’n allen over dingen die nog geregeld moesten worden hier. Da’s nu allemaal in orde. En dat geeft een goed gevoel…

Ik ga nu wel bijna slapen… ’t is vandaag maar een kort  blogbericht, maar het kan niet elke dag lang zijn! Pole pole ;-) Je hoort nog van mij!!!

Zoen aan allen die ik mis!
Tot snel!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten