JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 16 februari 2011

Dag 9 - 16.02.2011 – De matatu en de juwelier

Deze nacht heeft het ontzettend hard geregend, geonweerd… Het lijkt wel alsof het regenseizoen al begonnen is. Mickael heeft ons verteld dat het waarschijnlijk maar een 5-tal dagen zal durenJ Dus hopen maar!!!! Ik heb vandaag geslapen tot 9 uur. Dat doet deugd. Daarna ben ik met Jessica en Niki naar de winkel gegaan  om eten te kopen. Ik heb ondertussen ook een simkaart, gsmgeld en malaronepillen gehaald voor mijn ouders die maandag 21 februari aankomen in Mombasa :-)Verdorie jammer dat mijn vriendje Toon niet afkomt :-) Die had meer dan welkom geweest . Ach ja :-) In mijn mooiste dromen kom ik op 30 april weer terug thuis in Zaventem, staat hij daar te wachten op mij, laat ik mijn valiezen tegen de grond kwakken en loop ik in een romantische slowmotion naar mijn vriendje, vlieg ik rond zijn nek en geef ik hem een miljoen kusjes J DIE DROOM MOET UITKOMEN J of toch ongeveer :-)
Bon :-) Ik wijk af! Vandaag ben ik binnengaan in de juwelier naast het shoppingcenter. Daar heb ik een mooie zilvere ketting gekocht. Het hangertje is een zilvere vorm van Afrika met een groen steentje op Kenia.  Het heeft me wel wat meer gekost, maar vond het echt ontzettend mooi. Er moest natuurlijk iets minder tof zijn aan het verhaal… Ik kwam thuis van de juwelier en merkte meteen dat de ketting zelf te klein was voor mijn nek. VERDORIE! Ben ik daar maar gauw terug naartoe gegaan! Heb gelukkig een andere gekregen die langer is. Toen heb ik trouwens ook in een Matatu gezeten. Dat is een busje dat je brengt naar alle plaatsen die je wilt. Het systeem werkt zoals een taxi. Wel een grappig busje hoor… Je betaalt 20 cent en je zit opeengepakt met een hoop. Als de achterste moet uitstappen, moeten er kei veel mensen ook uitstappen die nadien weer instappen. Da’s echt hilarisch! Dan moet je de hele tijd zitten te loeren door de ramen zodat je goed weet waar je moet stoppen… Dan roep je vol overtuiging ‘THE NEXT SHOPPINGCENTER’ of zoiets en dan wordt je daar gedropt. Zalig ze! Echt grappig! Bon ...

Toen we terug naar huis gingen stopten we bij het fruit –en groentenkraam. We moesten spinazie en aardappelen hebben. Niki gaat vol overtuiging naar de verkoper en zegt doodleuk: ‘We would like some Spynach… (zo uitgesprokenJ ) Marlies verbetert gauw met ‘Spinach’J En den deze was goe aan’t lachen J Best wel grappige situatie J Niki was vandaag echt in hare goeieJ Toen we spinazie aan’t klaarmaken deed ze weer ne NikimooveJ We hadden de spinazie gewassen en daarna in een vergiet gestoken. Omdat we geen slazwierder hadden, had Niki een bord gelegd op het vergiet om zo naar buiten te gaan om daar het water eruit te krijgen. Knotst ze daar met vergiet en bord kei hard tegen de deur, laat dan in volle glorie het bord in duizend stukken breken en staat daarna met een rode kop verlegen te kijken naar het vergiet met spinazie dat nog volledig in orde isJ Haha was zo grappig J Maar we hebben haar duidelijk gemaakt dat we zo iemand in het huisje moeten hebben, zodat we af en toe eens kunnen lachen J- Ze kan er nu zelf ook wel mee lachen J haha!!

Na het eten, hebben we gauw afgewassen en nu zit ik op een internetcafé… Straks met de taxi naar huis, want da’s nie zo veilig om met z’n allen in den donkere naar huis te stappen… En daarna slapen, want morgen wordt het weer een mooie dag!!!(waarschijnlijk gaat het vanavond ook nog regenen… ) Hopelijk wordt het snel weer mooi weer!!!

Allé bon mensen, ik ga eens stoppen…
Khoor jullie snel weer!!

Dada!

2 opmerkingen:

  1. Ik zal duimen dat je op 21/02 voldoende potten choco mag verwelkomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hehe, plezant dat we zo bijna dagelijks eens in je dagboek mogen rondneuzen ;-) en nog plezanter is het om te lezen dat alles daar picobello draait!
    Hopelijk mag Chocu ook eens van de choco proeven :p

    Toon heeft een sleep-in gehad met de scouts, en is nu fluiten...
    Elke dag is hij bezorgd over uw darmperikelen ;-) Gisteren was hij keiblij dat je voor het eerst geen last had ;-)

    PS : 't zwartje in mijn maandaggroep heet Dawda. Als zijn mond niet lacht, lachen zijn ogen nog... Die straalt ook altijd!

    BeantwoordenVerwijderen