JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

maandag 28 februari 2011

Dag 15 – 22.02.2011 – De grote gevaarlijke hagedis en de bouw van het huisje


’s Morgens vroeg eruit, snel naar school (we zijn langsgegaan bij het huisje en er waren al gaten in de grond geboord om palen in te zetten), halve dag examens toegelicht en verbeterd. Rond 1 uur ben ik naar mama en papa gegaan. Ik heb samen met hen gegeten, ben samen met hen het zwembad in gedoken (deed me dat even deugd!) en daarna zijn we samen naar reisbureautjes geweest om een safari vast te leggen. Eerst hebben we wat prijzen vergeleken en dan hebben we de beste prijs gekozen. De safari ligt nu dus vast. We vertrekken op vrijdag 25.02.2011 voor drie dagen (twee nachten) naar Tsavo East een heel groot Safaripark dat een drietal uren verwijderd ligt van Mombasa. We zullen er slapen in de Voi wildlife lodge. Een mooi ‘hotel’ met zwembad én een prachtig zicht! Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Na mijn safari (zondag ben ik terug) typ ik zeker mijn safariavontuur op mijn blog!

Ik ga samen met mijn ouders… Niet met de groep, omdat drie andere van de groep wiens ouders ook naar Kenia komen er ook voor gekozen hebben een safari te doen met de ouders. De rest van de groep zal vrijdag hun safari gaan vastleggen. Ik denk dat ze rond 5 maart een safari wilden doen…

Vandaag heeft mama me ook een zalig verhaal verteld.  Toen ze de eerste avond in hun appartementje zaten, gingen mams en paps  ’s avonds laat eens op verkenning in hun tuin. Gewoon eens rondkijken wat er allemaal te zien was… Opeens ziet mama naast het zwembad een immens beest zitten. Het is een grote hagedis! Ze wil het dier wat laten bewegen en doet voorzichtig wat water van het zwembad op de hagedis. Die beweegt niet. Ze doet het nog een keer… Weer niks… Paps denkt aan de grotere middelen en kapt een heleboel water over het dier. Het beweegt nog steeds niet… Mams wil het dier zo graag zien bewegen dat ze al een stokje in haar hand had om het een por te geven. Paps echter, zegt dat ze dat beter niet kan doen, omdat het dier misschien wel gevaarlijk is. Dus wat doen mijn lieve ouders? Ze gaan naar hun nachtwaker en vragen even hoe het dier aan het zwembad heet en of het gevaarlijk is. Die man schiet daar in een driedubbele schaterlach en zegt doodleuk ‘It’s a lizzard from plastic’ : -) Met nog meer geschater tot gevolg! Mams en paps hebben hun naam al gemaakt in The Rainbowapartments. Grappig : -) Heb zelf ook goed gelachen met dit verhaaltje : -)
Heb toch ongelofelijk avontuurlijke ouders eh : -)
Och ja, na het vastleggen van de safari heb ik mams en paps laten kennismaken met restaurant The forty Thieves aan het strand. Prachtige plaats (dat vonden zij ook)! Mams zei zonder twijfel dat ze daar nog wel eens terug zou heen gaan : -). Ik at een sandwich met garnalencocktail. Was verdorie pokke lekker : -).

Daarna heb ik onze betrouwbare Taxi Robert gebeld die ons veilig heeft afgezet aan onze huisjes…  Met een spannend gevoel in mijn buik voor onze toekomstige safari en met een vermoeide kop viel ik al snel in een diepe slaap…

2 opmerkingen:

  1. Jajaja, hebt zo'n ouders, nu eerlijk gezegd valt de appel niet ver van de boom! ;)
    Gho en als ik dit zo allemaal hoor, wil ik gewoon direct overvliegen naar Kenia, 't moet daar zo leerrijk, mooi, interessant en fascinerend zijn! Mamske, trek maar nen hoop foto's van de samenleving, de hutjes, de manier van leven en hun specifieke handelingen, ik kan niet wachten om ze allemaal te zien! Ik zal ook even vertellen wat ik vandaag gedaan heb, ik heb vandaag meegewerkt aan een marktonderzoek, we werden ongeveer anderhalf uur geïntervieuwd in verband met prefabbeton, als je er aan deelnam kreeg je 40 euro ... en dat heb ik niet afgeslagen ;) Omdat het marktonderzoek vlak in de buurt van Borgerhout was, ben ik nog even een goeiedag gaan zeggen aan ons lieve Bomma'tje, zij is al even nieuwsgierig naar jullie belevenissen daar in Kenia dan ikzelf dus spaar, memoriseer al je verhalen en dan kan ze jullie helemaal uithoren. Momenteel vertoef ik terug op mijn kot en ik dacht we zullen die avonturen van mijn liefste zusje en ons mams en paps eens checken! Dus zo gezegd zo gedaan .... 't is echt gewéldig om deze blog te lezen, ik ben al benieuwd naar meer! Lieve groetjes en een enorme dikke knuffel! Tot snel! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha,

    Da van die hagedis is wel een zalig verhaal :D dieje man moet nogal gelachen hebben ja ;)
    Veel plezier nog daar :)
    xxx
    Toon

    BeantwoordenVerwijderen