JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zondag 13 februari 2011

Dag 6 - 13.02.2011 - Internetcafé

Ben  vandaag iets later opgestaan dan anders… Denk dat het bijna half 10 was of zo… Had echt slaap nodig. Momenteel voel ik me een pak beter. Heb nog wel steeds diarree ze, maar ik heb ’s morgens goed ontbeten en ik heb net genoeg spaghetti gegeten. Zo kom ik misschien terug een beetje op krachten.  Straks gaan we waarschijnlijk naar een internetcafé. 11-12 uur Belgische tijd. Ik hoop echt uit de grond van m’n hart dak Toon en m’n mama kan horen… Ik heb hen verwittigd dus misschien lukt het. Daarna gaan we misschien naar Kimforlove (of zoiets) Dat zijn liveoptredens op het strand. Het is nog niet heel zeker, want niet iedereen heeft er zin in denk ik… IK WEL! Zullen zien…

Wil vandaag ook wel graag naar de toeristische winkeltjes gaan zien en misschien kan ik ook nog wel wat voor school werken. Ik hoop het eigenlijk… Maar ’t is alleen een beetje irritant dat internet hier niet altijd even goed werkt… Hoewel… De laatste twee dagen gaat internet steeds beter en beter en momenteel zit Jessica ook op skype met haar vriend. Dus misschien kunnen we binnenkort dan toch wat meer van ons laten horen…
Vandaag wordt in ieder geval een rustdag en chilldag… of zeg maar een Polepole dag.
Tot snel allemaal!!!

Groetjes vanuit het mooie Kenia (Ik kom hier ooit nog terug ;-))

3 opmerkingen:

  1. Dan ga ik toch wel es mee hoor, als je terug gaat. Je doet het daar heel goed zo te horen !

    Keep on going Antje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, droom van een schoondochter ;-)

    Pol en ik zijn gisteravond ook nog eens gaan dansen. Dat was heeeeel lang geleden! En geloof me Antje : die trucjes van die Keniaanse mannen... gebeuren ook hier ;-) We hebben niet alleen genoten vh dansen, maar ook van wat er zich allemaal op en rond de dansvloer afspeelde. Ni te doen soms ;-) Natuurlijk hebben wij daar niet aan pole pole gedaan, maar stevig de beuk erin gesmeten met een vermoeiende rock and roll :-) Deed echt nog eens deugd...
    Vandaag een beetje rustiger aan... Het is nog frisjes en zeker nog geen lentegevoel, maar het komt eraan... Het kriebelt! De kruiden beginnen al terug uit te schieten in de tuin, maar de kippen zijn weer stil gevallen wat eieren leggen betreft :-(
    Morgen Valentijn :-) Ik zal uw liefje in uw plaats wel wat soigneren ;-)
    En weet je wat ik krijg voor mijn Valentijn? Een poetsvrouw :-) Sjiek hé! Nicole, mijn vriendin, zocht een bijbaantje, en onze Pol heeft haar aangeworven :-) Schoon kadoke hé? Ons jongens zullen blij zijn met hun propere kamers :-) tenminste, als Nicole er binnen geraakt ;-)
    Voila, dat was het zo'n beetje voor nu...
    Geniet van je uitstapjes, van je kindjes, en van je Keniaanse avontuur... Je doet dat daar wonderwel goed!

    Tot de volgende weer hé...

    kus van ons allebei

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Anneke,
    Ik had wat leesachterstand, dus verschillende reacties na elkaar ... verzorg je goed en wees voorzichtig hé. We hebben maar één Anneke in de familie en die willen we zeker niet missen!!! Zorg maar dat je niet lang meer met de diaree zit, want je bent sneller uitgedroogd dan je denkt. Dikke knuf vanuit een koud en zielig regenachtig België. Stuur ons maar wat zon op!

    BeantwoordenVerwijderen