JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 9 februari 2011

Dag 2 - 09.02.2011 - Reclamatie

Gisterenavond hebben we ontzettend lang gepraat onder ons prachtige afdakje. Jammer genoeg kwam rond half 2 ’s nachts een kwade vrouw van Kebene children’s home (weeshuis naast ons). Ze kon niet slapen omdat we teveel kabaal maakten. Na die reclamatie zijn we meteen gaan slapen… We waren zo enthousiast over alles wat we gezien hadden dat iedereen uit het oog verloor hoe luid we wel praatten. Deze morgen zijn we met z’n allen onze verontschuldigingen gaan aanbieden. Alles is nu terug dik in orde en ’s avonds gaan we Kebene een bezoekje brengen. Vandaag is het dus woensdag. Op woensdag hebben we vrijaf. ’t Is te zeggen… Deze woensdag toch. Normaal moeten we op vandaag lesvoorbereidingen maken voor de volgende dagen, maar omdat we nog maar net in Kenia zijn, is dit nog echt een vrije dag. Jessica en Niki zijn vandaag meegegaan met Katrien naar het vliegveld. Lies en Lise komen aan om 14.20u. Dan zijn we compleet…
De rest, inclusief ikzelf, zijn vandaag naar het strand gegaan… ’t Is een prachtig strand echt!! Maar je kan geen twee meter verder lopen of ze spreken je hier constant aan om te vragen hoe het met je gaat, waar je vandaan komt, hoe lang je blijft en of je iets wil kopen… (armbandjes, kettingen, sjaals, Afrikaanse kledij, hoeden,…) Het heeft eigenlijk best wel z’n charmes, al is het soms ook minder prettig als je echt moet maken dat je op een bepaalde afspraak moet zijn. Ach ja… Pole pole zeker?

Momenteel zijn we net terug van het strand… De meeste onder ons zijn goed verbrand hoewel we allemaal ontzettend veel factor 50 van zonnecrème smeren. Ach ja, dat zal nog wel vaker gebeuren…
Wat wel heel leuk is hier, is dat als we dingen kopen we altijd kunnen zeggen dat we Mama Rainbow kennen. Je krijgt wel af en toe korting op bepaalde zaken op die manier! Da’s best wel tof!

Nu zou ik ook nog graag eventjes de mensen voorstellen die op het vrijwilligersdomein mogen komen. Eerst en vooral heb je Mickael. Wat een toffe man!! Je kan zo goed rekenen op hem en je kan ook echt voor alles terecht bij hem! Dankzij hem weten we bv. wie we kunnen vertrouwen. Hij wisselde ook de eerste keer ons geld in Keniaanse Chilling. Hij is zowat de man aan wie je alles kan vragen!
Daarnaast heb je John. John werkt hier nog niet zo heel lang, maar kuist de huisjes, wast handdoeken, enz… John is eigenlijk best wel een beetje verlegen, maar zo’n lieve man! Hij gaat het huisje NOOIT binnen zonder  dat wij toestemming geven. Da’s best wel lief, hij staat daar dan zo’n beetje verlegen te staan… ’t is echt een schattig mannetje J
Naast John heb je ook nog Isaac. Dit is onze nachtwaker waardoor we ons altijd veilig kunnen voelen ’s nachts. Gisteren zagen Marion en Marlies een kakkerlak in hun kamer. Isaac ging die kakkerlak dood doen met een stok, omdat we nog geen DOOM gekocht hadden. (KEI bekend middeltje tegen zo’n beesten J) Hij sloeg op de kakkerlak en die ging kei snel lopen… toen kwam er een zalige Keniaanse reactie: ‘Oh… Gone… Terwijl Marion en Marlies kresten, omdat die kakkerlak hun badkamer binnen liep.  Da was echt een zalig moment. Toen heb ik echt goed gelachen. De kakkerlak is uiteindelijk gestorven en wij hebben sinds vandaag ook DOOM gekocht! Ons huisje is ingedoomd 

Bon, kga nu helpen om eten te maken, zodat Lies en Lise vandaag niet te veel moeten doen… Ze zullen wel moe zijn!!!

Tot snel allemaal…
Hopelijk kan k zelf snel op internet, om dit online te zetten, maar vandaag hadden we al een powercut en die duren bijna gans de dag… En gisteren lukte internet gewoonweg niet… We zullen zien het wat het geeft!!!

Bon ik post al snel iets nieuws hopelijk!!!
Frisse knuffels!!!! 

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag antje, dat zijn al wel een hoop belevenissen ginder! Terwijl ik dit schrijf lig jij hopelijk al lekker te snurken en zit je niet meer op toilet met krampen. Ik duim ervoor dat je morgen toch wel naar school kan en let een beetje op voor bacteriën waar wij niet tegen kunnen. Hebt gij al enig idee hoever de Rainbow apartments van jullie huisje verwijderd liggen? Kan je te voet naar de winkels of heb je daar een auto voor nodig? Kijk ook eens naar je mail als je op internet kan, daar schreef ik ook nog wat. Lieve frisse knuffels want die zullen meer deugd doen dan warme. Je bent toch niet te erg verbrand? Je mams

    BeantwoordenVerwijderen