JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zondag 13 februari 2011

Dag 5 - 12.02.2011 - Kamelentocht

De vorige avond zijn we pas rond 4.00 uur gaan slapen. Om 06.00 uur ben ik in volle vaart naar het toilet gelopen. Alles wat al een week niet uit mijn lichaam wilde komen van ‘grote boodschap’ kwam er ineens uit in de vorm van diarree. Enerzijds voelde dat goed, maar anderzijds ook niet, want diarree hebben is niet leuk L ‘s morgens stonden we al om 08.00 uur op. Marlies en ik zijn naar de winkel gegaan, omdat we geen ontbijt meer hadden. Het brood hier, is van dat sandwichebrood. Daarop smeren we confituur, hesp of kaas… Choco (er staat in de winkel enkel Nutella) is echt pokkeduur! Een klein potje kost hier 5 euro en een grote pot choco zoals de meeste mensen die thuis in hun kast hebben staan, kost 10 euro. We hebben nu pas voor de verandering toch een klein potje meegepakt. Als je dat door 8 deelt, valt het uiteindelijk nog wel mee. We hadden echt te veel zin in onze choco  Maar ons mama brengt binnenkort nog wa potten mee. Iedereen hier kijkt daar ongelofelijk naar uit (Niet vergeten eh mams )
                                                                              
Na het winkelen in de blakke zon hebben we ontbeten en rond 3 uur zijn we met z’n allen naar het huis van Katrien gestapt. Ze wilde dat we wat mensen leerden kennen op het strand. We zijn zo te weten gekomen waar we een goei massage van een uur kunnen laten doen voor slechts 5 euro, we hebben nog wat armbandjes gekocht voor 1 euro en we zijn met z’n allen iets gaan drinken in Forty Thieves. Wel jammer dat er zoveel wespen rond onze drankjes vlogen… We hebben er zeker een stuk of 8 gevangen genomen. hihi…  Hier hebben we ook beslist welke klas we het liefst wilde om onze stage in te doen. Marion koos class 1, ik koos class 2, (Penelope heeft al een tijdje class 3, da’s een meisjes dat hier al was voor ons…) Jessica koos voor class 4, Marlies heeft class 5. Lies en Lise hebben KG 1 (eerste kleuterklas), Niki heeft KG 2 en Tine heeft KG3… We hadden eigenlijk heel veel geluk dat we zo goed overeen kwamen op dat vlak J Misschien wisselen we na een aantal weken van klas, maar dat is nog niet heel zeker… We zullen zien J

Volgende week moeten we vooral participeren en de zwaksten begeleiden. Daarna gaan we Engels en wiskunde geven… En zo bouwt het mooi op… Daar had ik in’t begin wel een beetje schrik voor. Ik dacht echt dat we veel sneller alle lessen moesten overnemen… Gelukkig is dat niet zo, want het  is hier zo anders, dat observeren en participeren echt wel belangrijk is…

Toen we terug naar huis wilden, zijn we met z’n allen op een kameel gestapt. Mama rainbow kreeg het fototoestel van Jessica. (Die heeft een heel goei fototoestel mee en da’s wel goed, want mijn eigen toestel is niet zo super) Achteraf krijgen we haar foto’s. Mama rainbow moest wel een stapke rapper gaan, omdat de kamelen best wel doorstapten J Het was trouwens heel vies om op en af te stappen. Gelukkig konden we ons goed vasthouden aan ‘houten handvaten’ anders had ik daar gegarandeerd afgevallen. Ma da was tof joh!!  echt.  Kheb me daar vreselijk goed op geamuseerd! ’s Avonds voelde ik me echt ziek. Ik ben de eerste van de groep die last heeft van diarree. Als het op komt moet ik echt maken dat ik op toilet zit. Ben ondertussen ook al wel afgevallen, omdat ik echt heel veel vocht verlies. (niet alleen door de diarree, maar ook door het zweten hier) Ik probeer wel genoeg te eten. Gisterenavond ging dat niet goed. Ik ben ook vroeg gaan slapen en ben ’s nachts nog 3 keer naar toilet gelopen…  Ach ja ;-) That’s Africa 

1 opmerking:

  1. Ik zal duimen dat je mama heeeeel veeeeel potten choco meebrengt en dat ze niet sneuvelen in haar koffer :)

    BeantwoordenVerwijderen