JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

vrijdag 11 februari 2011

Dag 3 - 10.02.2011 - Observation

Vandaag begon de dag vervelend. LIk kan al enkele dagen heel slecht naar het toilet en deze morgen had ik ontzettend veel krampen. Een toiletbezoek heeft ondertussen nog steeds niet veel zin. Mijn buik lijkt opgeblazen en doet pijn. Om 6 uur zijn we opgestaan en om 7 uur moesten we op school staan. Het eerste uur heb ik zelf nog gemist, omdat ik van Ingrid ( kei lieve vrouw van het project) best thuis kon blijven, medicatie kon nemen en even thee kon drinken. Ik ben zelf geen theedrinker, maar vandaag heb ik een hele tas uitgedronken. De krampen verdwenen al snel en rond 8 uur ben ik samen met Ingrid naar school gegaan. Tijdens de voormiddag deed mijn buik echt nog raar… maar het ging wel. Ik heb vandaag geobserveerd in class 3, 4, 6,7,8. Die observatie was best wel speciaal. Vooral Class 7 zal me altijd bijblijven. Op het einde van de dag was er geen teacher meer in deze klas. 1 kind van de klas begon vanalle geziene leerstof te herhalen met de klas. Hij tekende op 1 2 3 een tekening van het hart met de verschillende delen, van het vrouwelijk en mannelijk geslachtsdeel met alle details aan de binnen en buitenkant, van een bloem met kelkbladeren, kroonbladeren, meeldraden, helmknoppen,… Ook het spijsverteringsstelsel kwam met prachtige details op het bord. Dit was echt wel zot! Een Keniaan kan echt prachtig tekenen… Zowat iedereen tekent hier portretten van Mickael Jackson, voertuigen met details, disneyfiguren, huizen, dieren in hun kladschriftjes. Echt prachtig!

Rond de middag moesten Marlies en ik mee helpen in de keuken. Er werden bonen opgeschept. Hier kreeg ik het echt echt echt zo benauwd! Had echt het gevoel dak zou flauwvallen. Ben dan maar in de frisse lucht gaan zitten buiten en heb zo snel mogelijk mijn boterhammen opgegeten om toch wat op krachten te komen. Na de middag ging het stukken beter met mij! Ik had geen last meer!

Een grappige anecdote van vandaag tussen Marion, Wallace (Keniaantje van class 7) en ik J:
We wisten van ’s morgens de naam van Wallace… Marion was al snel zijn naam vergeten en zij vol overtuiging ‘Wales’. J Ik schiet me daar in een lachbui… De tranen vlogen van mijn gezicht J Die Marion zegt daar ineens ‘walvis’ tegen ne jongen… J Potverdekke toch… Da was een goei … Waarschijnlijk momenthumor, ma toch vertel ik het ma gauw J ‘k Heb er van genoten J

Meer heb ik vandaag niet echt te vertellen… We hebben hotdog gegeten vandaag en gebakken patat met ei onder J Was best wel lekker… Gisteren hebben we kip gegeten. Tine en ik hebben die verse kip met onze handen uit elkaar getrokken… Da was goor J Volgende keer kopen we ingevroren kipfiletsJ

Ik zag net Harry Veranda. (Das onze hagedis die altijd te zien is in de veranda J) Da zijn toffe beesten J Die eten hier alle insecten op, want gisteren hadden we een heuse miereninvasie rond 10 uur ‘savonds. J Gelukkig had jessica hare vliegenklopper bij… They all died on the battlefield! J

Bon J ik ga ongeveer is slapen… Morgen wordt een lange dag… Eerst nog wat observeren, dan gaan we met de school naar het strand, daarna gaan we met Katrien naar het dorpje (mochten we pas na een weekje heen zodat de schok niet te groot is). Daarna gaan we met z’n allen op restaurant en gaan we uit in een discotheek met Katrien en nog andere mensen van het project. Dat gaat tof worden, maar waarschijnlijk ook laat… Vandaar… Slaap zacht lieve mensen!!

En onthou heeeeeel goed dat internet hier heel slecht werkt! Ik had vorige keer maar exact 5 minuutjes om mijn blog online te zetten! Ik kan dus ook geen reacties enzoverder lezen, kan niet op dropbox, kan niet op skype of mijn mails checken… Als het zo blijft, gaan we proberen in het weekend met z’n allen op zoek te gaan naar een internetcafé. Dan horen jullie waarschijnlijk wel weer meer van mij!! Tot snel!!

Zoeny!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Antje :-)

    Ik had gisteren al een reactie geplaatst, maar die is door de Keniaanse warmte ginder weggesmolten denk ik :-( Ze is nergens meer te vinden. Ook het scrollen en zo op je blogske verloopt met schokskes en heeeeeel traag. Ma bon, we zijn al blij dat we je van zo heel ver maar toch dichtbij een beke kunnen volgen, dus we klagen niet en we trekken gewoon onze plan ;-)

    Je hebt niet alleen een hart voor Afrikaanse kinderen, heel gevoelige darmen, een broos wit velleke (is factor 50 wel genoeg? ;-) ), maar ook schrijverstalent! Als we alles hier zo lezen lijkt het net alsof je het hier live zit te vertellen. Tussen de lijnen in zien we je mimiek, je pretoogskes, en voelen we je overtuiging en enthousiasme. Gewoon plezant om te lezen. We denken ook dat je heel snel kunt typen, want om zooooveel in slechts 5 minuten online te krijgen... Chapeau!

    Alles gaat hier zijn gewone gangetje, dus even druk als altijd ;-) Ah ja, Madrid was suuuuper en deed ongelooflijk veel deugd! Jammer dat we zo weinig tijd hadden om 'fatsoenlijk' afscheid te nemen. Maar die extra knuffels heb je nog tegoed ;-)

    Heel graag tot heel binnenkort weer hé!

    Hasta la vista señorita :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hela,

    't Klinkt allemaal wel leuk daar precies. Hopelijk ben je wel snel terug beter, maar dat zal wel in orde komen he :-)

    Zoen xx

    BeantwoordenVerwijderen