JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

maandag 28 februari 2011

Dag 14 – 21.12.2011 – De ouders


Ik ben vandaag (maandag) niet naar school gegaan. Heb nog wat gewerkt voor mijn Belgische school, aardappeltjes geschild voor de groep, zodat ze ’s avonds niet teveel werk meer hadden en rond de middag ben ik samen met Mickael naar de luchthaven gegaan, want mijn ouders kwamen aan!!!!!!!!

Heb nog wat met Mickael gepraat. Dat is wel eens goed, want dan moet je wel Engels praten en da’s goed voor als ik binnenkort zelf les moet geven. Hij vertelde onder andere dat er momenteel een huisje gebouwd wordt voor Baraka en Shukrani (zou dus niet Shoukrani zijn, maar Shukrani :- )) Jessica heeft zich voorgenomen om ’s morgens en ’s avonds telkens een kijkje te gaan nemen met haar fototoestel zodat ze de bouw van het huisje van dichtbij kan meemaken!!  
Katrien vertelde ons dat we normaal deze week al Engels en Wiskunde moesten geven, maar dat zal toch pas volgende week zijn. Deze week zijn het examens op school. Alle kinderen, zelfs de kleuters hebben een hele dag examens. De teachers zijn een hele dag de examens mondeling aan het toelichten, aan het rondlopen om te zien of niemand afkijkt en aan het verbeteren. Dat is wel een speciaal werkje. Het is niet altijd even tof, maar het is zeker ook niet altijd even saai. Je komt af en toe wel eens grappige vragen en antwoorden tegen:
“A black cow gives us (black, Brown or white) milk.” Als je dan als antwoord “black” leest, lach je toch wel even : -) Over het algemeen gaan de examens hier slecht. In de meeste klassen zijn er ontzettend veel leerlingen gebuisd. Dat is zonder enige twijfel te wijten aan al het papegaaienwerk. Ikzelf heb alles van class 3 moeten verbeteren (doorschuifsysteem van leerkrachten). Deze klas deed het echt uitstekend tegenover andere klassen. Er staat ook al een tijdje een vlaamse studente (Penelope) die veel bijlessen geeft. Ze was er zelf heel fier over… Ik besef nu, nu ik die punten gezien heb van haar klas, dat ik toch wel iets kan betekenen en kan bereiken mits een beetje goeie wil en doorzettingsvermogen. Ben benieuwd…

Toen ik aan de luchthaven stond, ben ik wel even heel zenuwachtig geweest. In die zin dat ik echt constant naar de deur aan het kijken was waar mams en paps door zouden komen : -)  Mickael had dat snel door en is met mij wat dichterbij de deur gaan staan : -) Dat was tof! Mickael is echt een toffe gast! Mams en paps zagen er heel moe uit en hebben zoals ik al gedacht had, niet geslapen in de vlieger. Voor de rest was hun reis wel meegevallen. De Keniaanse warmte heeft hen wel wat overvallen en ze schrokken heel erg van het Keniaanse leven en het Keniaanse verkeer. Dat was grappig want ik ben twee weken geleden van net hetzelfde geschrokken : -)… Och ja… Mams en paps zijn veilig aangekomen, hebben onmiddellijk potten choco overhandigd, zijn samen met mij het belangrijkste in de buur t wat gaan verkennen (fruit-en groentenkraam en shoppingcenter). We hebben ’s avonds samen gegeten, maar ik moest al snel terug naar de vrijwilligerswoningen, omdat ik niet in het donker alleen over straat mag lopen. Morgen ga ik enkel een voormiddag naar school. Daarna ga ik nog even op stap met mama en papa…
Tot morgen dus!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten