JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

vrijdag 22 april 2011

Dag 74 – 22.04.2011 – ZEVEN – ‘De kast’ in Kenyan Time

Normaal hadden we vandaag de grote kinderen voor Holidayfun. In het begin, rond half 9 waren er alleen ongeveer 10 kleine kinderen. Dus besloten we maar wat te dansen. Toen de muziek opstond kwamen er ineens kei veel kinderen binnengestormd die ook graag mee wilde doen. Gevolg? Er waren vandaag 60 kinderen aanwezig! Dat was wel een beetje zot met maar 4 begeleiders. (Lise is vandaag naar de dokter geweest. Ze heeft problemen met haar slokdarm en was daar (terecht) ongerust over.) Ma bon.. de 60 kinderen zorgden voor heel wat chaos. Het was echt lekker druk!

Vandaag zei Baraka trouwens iets grappig. Madame Fatuma heeft een tasje van Bel&Bo da’s een nieuwe winkel in België. (vroegere naam: Promo Fashion) In ieder geval, Fatuma had een foldertje van de kleren uit die winkel bij en plots wees Baraka naar een knappe blonde vrouw in mooie kleren in het foldertje en zei hij vol overtuiging: Mama Rainbow!!!! : -) Echt, dat was grappig! Mama Rainbow is dus duidelijk knap en draagt mooie kleren ; -)

Na Holidayfun zijn we naar huis gekomen en hebben we gegeten. Straks moet ik ook even naar het dorpje Maweni om te gaan kijken naar de kast die we voor Shuku en Baraka hebben laten maken. We vonden het wel goed dat ze één fatsoenlijke kast zouden hebben waar ze bijvoorbeeld dingen als eten veilig en goed in konden bewaren. Vandaag kan ik ze zien. Hoop dat ze een beetje mooi en goed is, want ze heeft ons toch wel wat geld gekost (geen mzunguprijs, want Omari is ze gaan bestellen).

Nadien ga ik verder voor school werken. (Hihi, ik merk dat mijn blogberichten steeds meer op elkaar lijken nu mijn tijd hier vooral opgevuld wordt door Holidayfun en schoolwerk. Sorry daarvoor… )

Ben om 14.00 uur naar het huis van Shuku en Baraka gegaan. Er was niemand te zien. Een halfuur later ben ik terug naar ons huis gegaan. Ik was net terug voor school bezig toen Omari me kwam zeggen dat de kast binnen een half uur in het dorpje zou zijn. Ik heb dus nog een half uurtje doorgewerkt en ben opnieuw naar het huis van Shuku en Baraka gewandeld. Nu was het kwart na 3. Opnieuw was er niemand te zien. Ik kwam Omari tegen en die vertelde dat de kast er pas tegen 4 uur zou zijn. Ik besloot dan maar om op school te blijven en wat met Shuku en Baraka te spelen. Om 4 uur was er nog steeds niemand te zien, ook Omari was verdwenen. Jessica had gemerkt dat ik al een tijdje niet meer thuis was geweest en kwam dan plots ook aan op school. Ze heeft me afgelost en heeft uiteindelijk nog tot half 6 moeten wachten vooraleer de kast arriveerde. Man… Ik weet da het hier vaak pole pole is, maar vandaag werd ik daar echt pissed van. Ik heb echt werk voor school en ik heb geen tijd om onnuttig te liggen wachten. : -( Ben daarna maar als ne zot in mijn schoolwerk gevlogen en nu om 9 uur zet ik er een punt achter. Heb best wel goed gewerkt vandaag! Ben fier op mezelf!

Toen ik speelde met Shuku en Baraka merkte ik dat ze echt wel snel met ‘domme’ dingen fijn kunnen spelen. Ik gaf Shuku een zak en zei dat hij met die zak van een bank moest springen zodat het leek alsof hij met een parachute uit een vliegtuig sprong. Dat vond hij echt geweldig en dat heeft hij super veel gedaan. Ze vonden het ook geweldig om op mijn schaduw te gaan staan en die steeds te volgen als ik bewoog. Haha : -) was echt grappig om te zien! Ben blij dat ze in hun spel vanalles leren nu. Ik geloof niet dat ze dat vroeger echt konden…
Ze hebben trouwens ‘a new rafiki’ (= een nieuwe vriend) en daar amuseren ze zich rot mee!

Bon, alles gaat hier dus nog goed!
Nog een weekje wachten en dan ben ik daar!!

Knuffels!

1 opmerking:

  1. hmmmmmmmmmmm.........;;ik zit hier blozend je blog te lezen...;maar ik denk dat hij mij verward met Ingrid....allez ..stilletjes hoop ik natuurlijk van niet natuurlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen