JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

dinsdag 19 april 2011

Dag 71 – 19.04.2011 – En we tellen af!: TIEN – Wij hebben gewolkt!

Hallo allemaal : -) Hier weer wat nieuws van mij!!

Gisteren zijn Jessica, Niki en ik ’s avonds op een badhanddoek gaan liggen in het gras. We wilden voor een keertje niet zonnen, maar ‘wolken’… In Kenia kan je zo’n prachtige wolken zien soms : -) Het ‘wolken’ ging al snel over in een fijne avondbabbel die tot acht uur ’s avonds is doorgegaan. We hebben gepraat over onze vriendjes die we missen, over hun goeie en minder goeie kanten, over romantische dingen,… kortom … Een echte ladiesnight onder een donkere Keniaanse wolkenmassa! ZALIG! Ook dit wordt een avondje dat ik niet snel vergeet! Nadien hebben we onszelf een kleine avondsnack gemaakt: wentelteefjes… Njam!

Ik heb vandaag trouwens nog wel wat berichten van Chea aangekregen. Ik had om eerlijk te zijn gehoopt da da hele gedoe al snel over zou zijn, maar da blijkt dus nie waar te zijn. Chea lijkt er echt mee te zitten (al blijf ik het heel vreemd vinden dat hij zo snel verliefd is kunnen worden), maar bon… Ik ga da waarschijnlijk nooit begrijpen. Ben al blij dak tegen mezelf kan zeggen dat dat nooit de liefde kan zijn die ik wil in mijn leven, dus cava : -) Ik blijf mijn Belgische vriendje nog altijd liever zien : -)

Vandaag hadden we opnieuw de grote groep van Holidayfun. We hebben met hen een zoektocht gedaan. Eén groep vertrok en liet lintjes achter. Op sommige lintjes stond het woord ‘balloon’. De tweede groep, die later vertrok, moest de lintjes volgen. Als ze het woord ‘balloon’ lazen, moesten ze een onopgeblazen ballon zoeken, deze opblazen, kapot doen en de boodschap op het briefje in de ballon proberen te lezen. Hierop stonden opdrachten die ze moesten doen: Spring als een konijn tot aan het volgende lintje en film dit, maak een tekening met stenen en neem hier een foto van, zoek 5 mango’s, speel tikkertje, wandel als een olifant, leeuw, konijn of aap tot aan het volgende lintje en maak ook het juiste geluid, neem foto’s van 7 verschillende kleuren die je vindt in de natuur, enz… Het was echt heel erg fijn! Als de eerste groep de tocht wilde stoppen, moesten ze op hun laatste briefje schrijven ‘find us!’ Dan moesten ze zich verstoppen en moest de tweede groep hen op die plaats ergens zoeken. Ze hadden zich verstopt in de steengroeve! Heel leuk!
Daarna draaiden natuurlijk de rollen om. De tweede groep werd eerste groep en ook zij hingen lintjes, plaatsten boodschappen en ballonnen en verstopten zich uiteindelijk terug op de school. Ja, het was een fijn spel! Zeker de moeite om ooit nog eens te doen bij speelpleinwerking!

Na speelpleinwerking hebben we hier een warm Royco en Knor soepje gedronken. Best wel bizar, want het was hier echt heeeeel warm vandaag, maar dat soepje heeft me toch immens gesmaakt!
Daarna ben ik buiten gaan zitten onder ons terras, heb ik mezelf weer een bureauachtig iets gemaakt met de ronde houten tafeltjes die hier staan en ben ik voor school beginnen werken. Ik had ook internet nu dus da was best wel handig om eens te combineren. Zo kon ik wat bronnen van internet raadplegen voor mijn eindwerk!

Na mijn werk heb ik een kort handwasje gedaan en nu zit ik hier mijn blog te typen. Over een half uurtje maak ik het eten klaar. Rijst met kip en currysaus (bechamelsauske met currykruiden) dus ik ga mijn bechamelkunsten weer moeten boven halen : -)

Met de twee jongens gaat het trouwens nog altijd goed. Ze blijven gelukkig met hun nieuwe broer Masudi en ik heb de indruk dat het daar echt wel goed verloopt momenteel. Hij kookt voor hen, wast hun kleren, poetst het huisje en van al die dingen ben ik echt op een onverwacht moment getuige geweest : -) Dus ik geloof precies wel dat het goed zit! Voor de rest komen beide jongens elke morgen met stralend witte Colgate tandjes op school en zegt Shuku ondertussen al een viertal dagen ontzettend fier : ‘NO PIPI IN BED’! En dan lachen Jessica en ik, want alleen dat al betekent dat Shuku niet meer bang is ’s nachts en zich dus op zijn gemak voelt bij Masudi! YES!!!!

Voor de rest begint het Engels van Shuku en Baraka ook wel wat te groeien. Ze zeggen al ongelofelijk schattig ‘I am fine’ en soms ook ‘I am not fine’. Ze zeggen al ‘I love you’ en ‘I love you too’ of ‘I like you’. Echt fijn : -) Baraka is trouwens wel ne slimme gast : -) Toen hij de eerste keer ‘I love you too’ hoorde, hoorde hij eigenlijk ‘I love you two’. (nu hij in de kleuterklas al geleerd heeft om van 1 tot 10 te tellen) en nu zegt hij elke keer fier ‘I love you four, I love you eight, I love you ten…’ : -) Grappig!

Ook Ingrid haar naam hebben we pas nog eens even geïntroduceerd in half Engels en half Swahili. We hebben, zoals ik al eerder gezegd had, een foto gehangen in hun huisje van Ingrid met de jongens. En ze wisten in het begin niet meer zo goed wie die vrouw nu precies was, maar we hebben hen nu duidelijk gemaakt dat het Ingrid is (en Shuku zegt dan schattig: Inglid : -)). Ingrid gave pesa (=geld) for Nyumbani (=huis)… Dat hebben we een paar keer tegen hen gezegd en dat begrijpen ze nu wel : -) (Dus Ingrid, als je terug komt, zouden ze moeten weten wie hun huisje heeft betaald : -))

Bon, je ziet dat alles hier dus nog heel goed met me gaat. De voodoopop is gestopt met mij te treiteren en nu heb ik dus al een paar dagen geen ongeluk meer : -) Jessica daarentegen begint nu de laatste tien dagen met diarree. De voodoopop is met haar begonnen!!!

NOG 10 DAGEN EN JULLIE ZIEN MIJ TERUG!!!!!!
Warme knuffels voor zij die het soms koud hebben in België, een kusje aan iedereen die een kusje van mij wilt en een speciaal kusje aan mijn speciaal vriendje ; -)
Toedels!!!

1 opmerking:

  1. hey meiske, het is echt zeer leuk om al je verhalen te lezen. je beseft niet half hoeveel plezier je de mensen doet door dagelijks je blog aan te vullen.
    En ja, ik heb er echt nog geen moment spijt van gehad dat we besloten hebben jou naar ginder te laten vertrekken. Ik heb er wel spijt van gehad dat we brieven en geld wilden laten meegeven. Wie in godsnaam is er nu zoooo achterdochtig dat ge drugs zou willen smokkelen terwijl je dochters goede werken zitten te doen in Kenia?
    Enfin, Ik geef het wel mee met Katrien, die zal alleen maar blij zijn.
    Dat je heimwee begint te krijgen, dat kan ik me voorstellen, maar toch zoals je zegt, je zal Kenia inderdaad wel missen, ik had dat al na 14 dagen, hoe bloedheet het er ook was. Ons voke staat een beetje achter met lezen, maar hij haalt dat wel vlug in. Ik ben zeer blij om Shuku en Baraka, en hoop dat je hun hartje voor altijd gewonnen hebt. lieve groetjes en coole knuf, je mams.

    BeantwoordenVerwijderen