JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

zaterdag 16 april 2011

Dag 68 – 16.04.2011 – Waauw de oplossing is goed!

Heb vandaag eindelijk nog eens wat langer kunnen uitslapen. Tot half 9 : -) Yes! Daarna heb ik me snel gewassen en ben ik naar de Safaricomshop gewandeld. Ze moesten wel een beetje lachen met mijn stommiteit, maar voor de rest hebben ze me goed geholpen en heb ik mijn 900 Keniaanse Chilling of ongeveer 9 euro toch terug en werkt mijn gsm terug : -) Daarna ben ik langs de naaister in het dorp gegaan om de plastieke bedcover op te halen die we besteld hadden, omdat Shuku de laatste dagen ongelofelijk veel in zijn bed geplast heeft. Dat is niet zo goed voor hun matras die gekocht is door Ingrid. De cover was nog niet klaar, maar vanavond zal hij wel rond de matras hangen denk ik. Daarna ben ik gauw nog even het huisje van de jongens binnen gewandeld… Amai waaaauuuww!!!! Masudi heeft het huisje prachtig gestructureerd. Hij heeft de kookpotten die we gekocht hadden van groot naar klein tegen de muur gehangen, hij heeft de schoenen van de jongens netjes tegen de muur gehangen. Ook de schooltassen van de jongens hangen omhoog. Hij heeft gezorgd voor een houten plank als mat die nu voor het nieuwe tapijt op de grond ligt zodat je met propere voeten op het tapijt kan stappen. De olielamp hangt netjes omhoog… Echt waauw : -) Dit was een ware metamorfose in het huisje : -) Als Masudi zo blijft doorgaan ben ik er zeker van dat dit de beste oplossing is die kon gevonden worden : -) We mogen misschien niet te snel juichen, maar toch ben ik vandaag heel gelukkig door wat ik gezien heb! En niet alleen wij zijn gelukkig, ook de twee jongens lijken gelukkiger dan tevoren… Ik voelde m’n hart vandaag helemaal warm worden toen ik de drie jongens hand in hand zag wandelen! Waaauwww : -) Yes yes yes yes yes yes yes : -)

Voor de rest heeft het deze nacht hard geregend en ook nu ik dit aan het typen ben hangen er ‘grellige’ wolken boven ons Mawenidorpje. Het regenseizoen is na een weekje verlof dan toch terug! Geweldig, want nu is er weer wat meer wind!

Vandaag ga ik ook hard werken voor school. Ik neem vandaag mijn eindwerk onder de loep en hoop dat er geen powercut plaatsvindt, zodat ik nog lang voor school kan blijven werken! Please?? : -)

Tot snel allemaal… Nu nog 13 dagen : -)

2 opmerkingen:

  1. Dag Antje
    Ik heb wel wat laat de informatie van uw blogspot gekregen,maar we zijn ze nu iedereen bij ons thuis jou verhalen aan het lezen.
    Je hebt al vele avonturen beleefd,zoals ik al gelezen en gehoord heb van Carry.
    Groetjes van
    Theo,Mai,Jan en Tine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toon komt straks thuis van hun scoutsweekend en dan zal het ook powercut zijn denk ik ;-) Doodop waarschijnlijk!

    Vanmorgen een reiger op bezoek gehad. Pol zag 'm nog net wegvliegen met een vis in zijn bek :-( Pffff!

    Geniet nog van de laatste 13 bedjes die je moet doorstrepen Antje! En van alle dingen die je ginder verwezenlijkt hebt! Chapeau! Wij zijn ongelooflijk fier op jou!

    kus kus

    BeantwoordenVerwijderen