JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

maandag 11 april 2011

Dag 60 – 08.04.2011 – Het Hennabedrog

Vandaag hadden we, zoals de voorbije dagen, weer Holidayfun. Normaal was het enkel de grote groep vandaag, maar alle kleintjes waren er ook. Da’s best wel een beetje vervelend, want als we spelletjes moeten spelen die de kleintjes kunnen spelen, zijn die spelletjes te kinderachtig voor de grote groep. Ze worden dan weggecijferd en dat was nooit de bedoeling. De kleinste zouden komen op maandag en donderdag. De grote op dinsdag en vrijdag… En wie naar het strand mocht komen, komt op woensdag. Pogingen om de kleine kinderen dan maar terug naar huis te sturen, mislukten. Ze hebben zich een hele voormiddag geamuseerd door te kijken naar ons en zich bezig te houden met dingen die ze vonden!
Spelletjes die we vandaag gespeeld hebben zijn: Kiekeboe, moordenaar en detective, pang pang, tik tak boem, Chinese voetbal en jagersbal. Voor de rest hebben we nog wat gedanst en ook de stoelendans had veel succes!

Nadien ben ik samen met Jessica een houten frame gaan halen voor het schilderij van mams, maar al snel moesten we terug naar huis, omdat er mensen stonden te wachten die ons met Henna zouden beschilderen. Morgen moeten we mee naar een Keniaans Moslimhuwelijk van een zus van Madame Fatuma (leerkracht van de school) en daarvoor wilden ze hier graag Henna. Ik zelf heb m’n armen en benen niet laten volzetten. Ik vind Henna echt niet mooi en het blijft ook nog eens 3 tot 4 weken staan en dat hoeft voor mij echt niet. Jessica, Niki, Lies en Lise hebben dus wel Henna. Probleem was wel dat ze de prijs niet wisten voor ze zich lieten volzetten. Madam Fatuma zou nog wel langskomen om die prijs te regelen, maar Madame Fatuma kwam niet. Jessica, Niki en Lise hebben 10 euro betaald voor een beetje Henna op twee voeten en een hand. Lies had meer Henna dan de rest en betaalde 13 euro. Dit is echt echt ongelofelijk veel geld voor Henna… Ach ja… John vertelde ons achteraf dat de vrouwen in het Swahili hadden gezegd dat ze de prijs echt heel hoog moesten houden. Het was dus duidelijk bedrog… Zeker toen John dacht dat ze beter 10 euro hadden betaald voor alle 4… Ze hebben meer dan het viervoud gekregen… Heb me achteraf gelukkig gevoeld dat ik geen Henna heb gevraagd…

Bon… Vandaag ben ik ook nog met Toon op internet gegaan. Ik heb trouwens nog wat foto’s toegevoegd op facebook, voor zij die geïnteresseerd zijn.
’s Avonds hebben we wentelteefjes gebakken njammie : -) Daarna ben ik in de douche gestapt en daarna heb ik een outfit gekozen om morgen voor het huwelijk te dragen. Heb een groen kleedje gekozen waar ik best wel mooi mee sta : -) Dan ga ik nog wat juweeltjes dragen die ik hier gekocht heb en waarschijnlijk mijn haar in een vlecht… : -) Ik wil er wel eens goed uitzien! : -)

Pff,heb best wel wat schrik voor het huwelijk morgen… We weten praktisch nog niets van wat er gaat gebeuren. We weten niet precies waar we terecht gaan komen (zou ergens bij de ouders van Fatuma zijn in Mombasa), we weten niet wat we gaan eten, wat het dagverloop is, hoe we gaan slapen… Madame Fatuma had ons verteld dat we op de grond zouden slapen. Maar om eerlijk te zijn zie ik dat niet goed zitten. Waarschijnlijk is dat zonder muskietennet, zonder matras (ik kan me niet inbeelden dat iemand hier vijf extra matrassen en muskietennetten heeft liggen), dus ik zie het overnachten in Mombasa niet zo goed zitten. Ik hoop nog altijd op een taxi die ons ’s avonds veilig terug naar huis kan brengen. Kan heel dom lijken, maar ik hoop er toch echt op…

Och ja… Zal jullie morgen laten weten hoe het huwelijk verlopen is! Tot snel allemaal!
Warme groetjes, want ja! In het regenseizoen is het hier nog steeds warm en kan je nog steeds verbranden! : -) Hadi Kesho!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten