JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 13 april 2011

Dag 64 – 12.04.2011 – De tand (deel 4)

De grote groep was vandaag weer van de partij. We hebben gedanst en vlaggenroof gespeeld. Daarna moest ik naar de tandarts vertrekken. Dat was vandaag niet echt fijn, want ik had toch wel een beetje schrik voor de kroon die vandaag in mijn mond gezet zou worden. Met bevende voeten kwam ik aan bij de tandarts. Ik mocht meteen binnen… Eerst zou mijn zenuw verwijderd worden, daarna zou mijn tand afgeslepen worden tot een klein stukje waar de kroon later overgeplaatst kon worden. Na enkele minuten bezig te zijn aan mijn tanden, zei de tandarts ‘we have a problem’. Ik dacht al miljaar ’t is toch nie waar zeker, wa is er nu weer met mijn tanden!!!! Maar het bleek een probleem te zijn met het zuigsysteem… Ge kent da wel, da buisje dat al uw speeksel uit uw mond op moet zuigen. (Hier ligt da trouwens nie onhandig in uwe mond te liggen, want de assistente houdt da heel den tijd fatsoenlijk vast : -)) Bon, da ding werkte dus maar half waardoor ik al snel vol hing met mijn eigen speeksel… Ik zag echt ne fontein van speeksel uit mijne mond komen. Mijne bril was al snel verschrikkelijk vuil. Die heb ik dan maar afgezet en toen kreeg ik een andere beschermbril voor mijn ogen. Dat was grappig : -) De tandarts heeft me veel verdovingsspuiten moeten geven. Dat was minder tof, maar ook wel goed want een tand ontzenuwen is niet zo’n lachertje.
Helemaal op ’t einde deed de tandarts een soort cementachtig iets in de holle kroon. Daarna drukte hij die snel in mijn mond. Ik moest een paar keer hard bijten zodat de kroon op dezelfde hoogte zou komen te zitten als mijn andere tanden.
Achteraf gaf de tandarts mij een spiegel om te kijken. De tand zit er echt mooi in. Als ik lach zie je niks. Als ik mijn mond opendoe moet je zelfs heel goed kijken waar die kroon nu precies zit. Alleen als je echt heel goed kijkt naar de kroon zie je dat het geen echte tand is, maar ik ben dus zeer tevreden : -) De schrik van in het begin was voor niets geweest! En ik heb nu toch een mooi aandenken aan de tandartsenpraktijk van Ukunda : -) Haha : -)

’s Middags heb ik met een half verdoofde mond heel veel yoghurt gegeten. Ik durfde nog niet zo goed bijten, omdat de tand toch al fameus pijn begon te doen… Voor de rest heb ik vandaag gewerkt voor school, een beetje geslapen, op internet gezeten met Toon en bloemkool met witte saus en een chickenburger gegeten. Njam! Toen de verdoving echt volledig uit mijn mond verdwenen was had ik echt veel pijn. Man… ik durfde echt niet te bijten omdat ik dan een enorme pijnscheut voelde. Heb mezelf een pijnstiller gepakt! Dat heeft toch wel veel gedaan.
’s Avonds laat heb ik nog een keer met Toon op msn gezeten : -) Dat deed deugd! Ik mis hem, maar de interneturen maken veel goed! : -)

Rond 12 uur ben ik in m’n bed gekropen. Heb geslapen als een roosje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten