JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

woensdag 20 april 2011

Dag 72 – 20.04.2011 – NEGEN – ‘Ik ben een kieke’

Woensdag is beach day dus ook vandaag zijn we met de kinderen van Holidayfun naar het strand gegaan. Ondertussen zitten er al veel kinderen bij die niet meer uit het naburige dorpje rond de school komen, maar ook kinderen die wat verder wonen en die van vriendjes hoorden wat Holidayfun is. En met het grote holidayfundoel voor ogen ‘hou kinderen van de straat’ nemen we die dus ook met veel plezier mee. Elke dag hebben we nu ongeveer tussen de 30 en de 40 kinderen. En dat is wel mooi denk ik : -) Iedereen is dus gaan zwemmen. De kinderen hebben schelpen verzameld met slakken in die binnenkort ook opgegeten zullen worden, hebben een zanddorp gemaakt en hebben zich met zand volledig wit gepoederd als echte Mzungu’s : -) Daar zijn nu fijne foto’s van! (Check af en toe mijn facebook trouwens voor nieuwe foto’s! )

Op het strand heb ik vandaag Salim terug gezien. Hij is er even bij komen zitten en vroeg m’n e-mailadres. Dat heb ik wel gegeven, omdat ik dacht da da minder kwaad kon dan een gsmnummer : -) Voor de rest hebben Lies en ik hem enkele dingen in het Nederlands geleerd. Eerst moest hij zeggen: ‘Mijn naam is Salim’. Dat kwam er echt best wel goed uit. Daarna zei Lies doodleuk: ‘Ik ben een kieke’ en Salim zei dat even later ook : -) Dat was best wel lachen… Om hem nie te beledigen, hebben we hem wel verteld wat hij nu eigenlijk gezegd had en gelukkig kon hij daar toch zelf ook mee lachen : -)

Na Holidayfun zijn we thuis komen eten : -) Dat woord ‘thuis’ dat wordt hier trouwens door bijna iedereen gebruikt. Dit is hier ook een thuis. Da’s grappig, want op die manier kunde in bepaalde conversaties totaal niet meer volgen of het nu over België of Kenia gaat!
Ik geloof wel dat dat woord niet voor niets onbewust is gekozen. Wij voelen ons hier echt op ons gemak en zijn hier echt op een speciale manier intens gelukkig… : -)

Heb daarnet nog een klein handwasje gedaan, want was gisteren wat dingen vergeten. En nu zit ik hier onder het terras weer mijn blog te typen en daarna ra ra ra : -) ga ik voor school werken! Trouwens… ik heb een tijdje geleden gezegd dat die van Kleuter praktisch geen schoolwerk hebben. Nu lijkt het misschien voor iedereen alsof die hier echt niks meer te doen hebben, maar da’s ook wel nie waar. Dan heb ik mezelf mss verkeerd uitgedrukt. Ze zijn bezig met dingen te maken die ze in de kleuterklassen hier nog kunnen gebruiken (iets met getallen van 1 tot 10) Dus ook zij vullen hun dagen hier nuttig. Ze hebben alleen nog net dat tikkeltje meer vrije tijd en bij hen zit de ‘stress’ er wat minder in…

Vandaag gaan we Broccoli eten met kaassaus en kippenburger! Dat kan nie anders dan lekker worden! Gisteren is de currysaus trouwens goed gelukt alleen de rijst was precies rijstpap. Ik weet niet wat er precies verkeerd is gegaan, maar da was zo plat… Aangezien ik da nog nooit heb voorgehad en er aan rijst koken nu nie veel moeilijk aan is, denk ik dat da een speciaal soort rijst was… Maar ok, er is ook nog steeds een kans dat mijn kookkunsten nie zijn wat ze moeten zijn : -)

Allé bon lieve mensen in België!
Ik verlaat jullie weer voor vandaag en hoor jullie morgen weer terug!
Zwaai zwaai!!!

1 opmerking:

  1. Antje, dat zijn echt supermooie en supertoffe foto's op je facebookpagina!
    Tot snel zusje!

    BeantwoordenVerwijderen