JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

dinsdag 12 april 2011

Dag 63 – 11.04.2011 – Mijn eerste bechamelsaus!

Vandaag hadden we terug de kleine groep bij Holidayfun. De kinderen kregen krijtjes en mochten zichzelf door vriendjes op de grond laten tekenen. Dit was echt heel fijn. Daarnaast hebben we simpele estafettenspelen gedaan, hebben we een Engelse versie gespeeld van ‘wolfje wolfje hoe laat is het’ (=Lion, Lion what’s the time), hebben we we nog wat gedanst, gespeeld op het speeltuintje, spelletjes gedaan met een blinddoek… Kortom, het was weer een geslaagde dag en we hadden toch weer een 30-tal kinderen!
Nadien heb ik bij Chea (de schilder) mijn schilderijen nog laten vernissen. Nu zijn ze nog mooier dan in het begin! Nadien ben ik thuis gekomen en merkten we dat het al een tijdje powercut was en dat het internet nog steeds niet werkte (vanaf vrijdag al niet meer). De powercut zorgde wel voor problemen omdat we voor school wilden werken, maar dus maar konden werken tot de batterij van onze laptops het begaf. Voor de rest heb je dan een beetje een verloren dag : -( Da’s jammer, want die kan ik wel missen!

Over missen gesproken… AAAAAAAHHHHHHHHHHHH ik mis echt veel nu! : -) Wat ga ik toch blij zijn als ik terug naar België kan! : -) Al begint daar de stress wel weer terug! Maja!

’s Avonds laat, toen de stroom voor 2 minuten aansprong, dan weer uitsprong en na 5 minuten weer aansprong heb ik nog lang gewerkt voor school. Gelukkig!

Voor de rest ben ik vandaag ontzettend hard verbrand… De zon heeft me nooit eerder zo verrast als vandaag. Het was winderig, maar ook zo plekkerig. Was me vergeten in te smeren en dat zorgde voor een rode An… Allé toch op die plaatsen waar de zon aan kon, want voor de rest zie ik nog steeds ontzettend wit :- )

Pff zit hier al een tijdje te denken wat ik nu nog kan schrijven, maar ik ga het hier bij laten… Morgen zal ik wel weer wat meer laten horen, want dan moet ik opnieuw naar de tandarts…

Hadi Kesho!!!
Oh en trouwens : -) Ik heb vandaag mijn eerste geslaagde bechamelsaus gemaakt zonder poeder uit een pakje : -) Yihaaaaa!!!!! Binnenkort wordt da dus currysaus, tomatensaus en kaassaus : -) : -) Kenia is goed voor zo’n dingen!

2 opmerkingen:

  1. Dan zal je toch is voor mij moeten koken om dat te bewijzen ze schat... ;-)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toon heeft thuis ook zijn eerste bechamelsaus gemaakt.
    Benieuwd welke de beste zal zijn, die van jou of die van hem? :p
    Vleessaus en champignonsaus kan hij ondertussen ook al maken. Tja, de liefde vd man gaat inderdaad wel een beetje door de maag blijkbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen