JAMBO!!!!


Nog een kleine maand en ik vertrek naar Afrika...
Ik moet toegeven dat dat best behoorlijk spannend is! Gelukkig is het altijd al een droom van me geweest, daardoor zal het vertrek enerzijds zwaar zijn, maar anderzijds ook leerrijk, avontuurlijk, leuk, interessant, ... Kortom: een ervaring om nooit te vergeten???!!!!

Op deze blog kan je al mijn avonturen en gebeurtenissen in Kenia volgen... Hier zullen zonder twijfel fijne avonturen beschreven staan, maar zeker ook momenten van gemis...
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik voor 3 maanden van huis ga... Daar komt nog bij dat ik ook mijn vriendje zo lang zal moeten missen. Dat kan dom klinken, maar ook die dingen doen pijn!

Ik kijk al erg uit naar mijn vertrek... 6 februari is het zover!
Dan neem ik de vlieger van Brussel naar Mombasa... In Kenia zelf zal ik leven in een vrijwilligerswoning van Rainbow 4 kids... Dit is een organisatie die het onderwijs in Kenia probeert aan te pakken... En ik als, leerkrachtje in spé, kan daar zonder twijfel een heleboel bijleren en misschien kan ik de leerkrachten daar ook wat leuke zaken bijbrengen...
We zullen zien...

Ik wens je alvast veel plezier bij het lezen van mijn blog!!
Lieve groeten

Antje

donderdag 13 januari 2011

Nog 24 dagen...

Nog 24 dagen en dan is het zover... Wat komt alles nu toch dichtbij!! Kan je al zenuwen hebben wanneer je pas 24 dagen later vertrekt? :-o Ik heb stiekem in de agenda van mijn gsm op alle dagen voor vertrek een bericht geplaatst in de vorm van: 'Nog 24 dagen..., Nog 23 dagen,... ' :-) Nu weet ik elke dag exact hoe lang het nog duurt... Ik ben al fameus aan het aftellen!!

Ik ben vandaag naar de bibliotheek gegaan en ben boeken gaan halen voor info over allerlei kinderspelletjes. Die heb ik nodig wanneer we de speelpleinwerking in Kenia gaan oprichten in april. Vandaag was ik ook een gastspreekster (:-) zalig woord) in het Sint- Jan Berghmanscollege in Mol. Ik gaf hier een powerpoint presentatie over Kenia en het project Rainbow4kids. Van deze school krijg ik namelijk 900 potloden mét gom (en ik dacht ook 100 slijpers) om mee te nemen naar Ukunda!!! Ik moest hier spreken voor kinderen van het 6e middelbaar... Was me dat even bizar om zo'n volwassen leerlingen voor je neus te hebben!!! Maar het is gelukt!

Ik blijf aftellen, maar laat jullie voor vertrek zeker nog iets weten!

Groetjes!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten